Ruby Rose

I går trillade tidningen hundsport ned i brevlådan, alltid trevligt men igår var det lite extra trevligt eftersom Ruby skulle finnas med i tidningen.

    Vi fick erbjudandet att vara leksaks testpiloter och det var ju lite spännande, Ruby fick testa pyramiden som hon till en början tyckte var väldigt ointressant, lite lat kanske ! Men efterhand fick hon intresse för den och lärde sig ganska snabbt att det krävdes lite arbete och teknik för att få ut godbitarna,  vi testade även en kampgrej i läder, en super läcker sak enligt min mening, enlig Ruby var den fullständigt värdelös och inte alls rolig, förmodligen för att den var ganska tung och lite väl stor för den lilla loppen. Så den lämnade vi vidare till en kompis och hennes hund blev fullständigt galen och har super kul med denna läckra kampgrej.

I tidningen fanns den en artikel om fobier och rädslor och då fick jag rysningar längs ryggen för själv har jag en stor fobi för spindlar, brr vilka läskiga djur, hittar jag en spindel i vårt hus hamnar den under ett glas och sedan får nån annan i familjen ta hand om odjuret, jag  skulle aldrig i min vildaste fantasi få för mig att röra vid en spindel inte ens med hushållpapper i handen, jag är övertygad om att den skulle hoppa på mig och bita mig i halsen 😉 

Minns en gång för många år sedan då jag satt i bilen (bakom ratten) från taket i bilen kommer det en spindel farande i sitt lilla nät, både bilen och jag höll på att hamna i diket, innan jag fått stopp på maskineriet och tagit mig ut bilen kändes det som om det gått timmar när det i själva verket handlade om nån minut, förstår att mina med passagerare än idag skrattar åt mig när händelsen kommer på tal.

    

    

One thought on “Ruby Rose

Var inte blyg lämna en kommentar

