Ibland får andra bestämma

Under hela vintern har vi varit ett glatt schnauzergäng som tränat lydnad tillsammans en gång i veckan, både två och fyrbenta har gjort framsteg och framför allt har både vi och hundarna otroligt roligt, så kommer man till det där med tävlinglydnad. Nu är det dags säger de som har vanan och tävlat tidigare. – Oh nej säger jag det är väl inte så brottom. I vårt gäng är replikerna snabba och meningen hinner nästan inte avslutat förrän svaret kommer, klart du ska testa, vi anmäler dig till en månadstävling på brukshundklubben det är inte så allvarligt se det som en träning.  Så är det inte förrän i maj du hinner träna mycket innan dess. Jo jo visst hinner jag väl det…… 

Okey låt gå och redan nu långt innan fladdrar det fjärilar i magen, hur ska jag och min lilla loppa klara av det. Samtidigt undrar jag varför i hela världen skulle jag ha oroliga tävlingsnerver, jag som flängt runt på otaliga tävlingar genom åren i vårt avlånga land fast då på hästryggen, hoppat över höga hinder, ibland stått på näsan men också kammat hem många goa placeringar.

Men skam den som ger sig jag ska visa mina träningskompisar att jag kan minsann oxå, undrar om man kan göra i hundsporten precis som i hästsporten att när man känner att detta går åt helsike, höja höger arm titta dommaren djupt i ögonen och säga jag utgår på egen begäran.

Wish me luck !

Hej  

  

7 thoughts on “Ibland får andra bestämma

  1. Låter jätteskoj säger jag som älskar lydnaden. :=) Vi ska hålla tummarna för er. Bara att försöka tänka bort tävling och inte bry sig i att kolla poängen, de kan andra hålla reda på. På så sätt kan man koncentrera sig mer på här och nu. Läste det här när du skrev, men då var vi utan dator och från telefonen orkar jag inte så ofta skriva något. Men nu var det dags att scrolla ner och kolla om det inte var dags snart. Men inte än ser jag… Lycka till! Kram Lotta Bengtsson

    • Förhoppningsvis är det dags i slutet av, maj , nu koncentrerar vi oss på att bli friska från snörvel och nysningar! Tack för de peppande orden 🙂 är det ny valp på gång ? Såg bilder på fejjan ! Kram

  2. Såklart önskar vi en massa lycka till! Själv förstår jag inte riktigt poängen med tävling – träning är kul och jag veeeet att jag skulle jubla om vi vann något i en tävling.. men jag är lite bekväm av mig, tror jag! 😉

    • Ruby är en duktig liten tjej så håller bara matten sina nerver i styr så klarar ni det galant.
      Lycka till från gammelmatte tillika träningskompis

Var inte blyg lämna en kommentar

