Jag undrar ? och funderar !

Varför tar det alltid så lång tid på apoteket !? I går efter det att jag bäddat ned Ruby i sängen for jag till apoteket för att hämta ut hennes penicillin , parkerade på 10 minuters parkering och klockan 17.05 travade jag in genom dörrarna, på displayen  stod det nr 185, tog min kölapp och fick nr 189, Bingo det här kommer att gå snabbt, trodde jag.

Slog mig ned och så började min väntan, tre diskar var öppna så det skulle säkert inte bli nån lång väntan, för bilen stod ju på 10 minuters parkering. 17.30 satt jag fortfarande på samma stol och det var samma människor som expedierades. Började studera dessa kunder och funderade, det måste vara många mediciner som ska hämta ut där eftersom det tar så lång tid, så försvann en kund och det plingade till på displayen, nu är det snart min tur, trodde jag.

17.45 jag sitter fortarande kvar på samma stol och väntar snällt på min tur, men vad är det som gör att det tar så lång tid på apoteket ?  jag förstår att personalen måste vara extra noga kolla av så att allt stämmer etc etc.

17.50 är det min tur, det ska knappas och frågas, vad heter hunden undrar kvinnan bakom disken, då kunde jag inte låta bli att svara det står på receptet, jo jag hade kollat det var läsligt, så blev jag lite orolig hon kunde kanske inte läsa och det var därför det tog sån tid…… 17.59 vandrar jag ut genom dörrarna och jag hade inte fått böter på min bil.

Vi har tre apotek i vår lilla stad och jag har provat alla, det är samma visa vart man kommer, väntan, väntan och väntan, jag tror helt enkelt att personalen har gått en kurs i att göra det långsamt, så måste det vara.

Till er som kommit med glada tillrop, kan jag tala om att Ruby har sovit gott hela natten, ätit frukost, varit duktig tjej och ätit sin medicin, hon ser ut att må efter omständigheterna ganska bra och nu följt med husse till arbetet.  Kram till er från mig och några pussar från den skäggiga  !

    

 

3 thoughts on “Jag undrar ? och funderar !

  1. Hur man än undrar och frågar så får man bara svaret att allt ska kolla såååå noga! Vi har bara ett apotek på vår ort så vi är helt utlämnade till dem!
    Så bra att loppan är lugn och trygg… och att hon får vila riktigt ifrån hundar och barn!
    Kram och kli från oss!!

  2. Ja ibland tar det verkligen tid på Apoteket. I min ungdom praoade (hur stavas det?) jag på Apoteket och fick då en bra inblick i hur det fungerar. På den tiden kollades allt massor med gånger och en annan med högre utbildning var tvungna att godkänna/signera lappen på medicinen. Detta har jag dock sett att man inte gör längre, så det borde gå smidigare.

    Skönt att tjejen sussat gott! Hoppas hon snart är piggis igen!
    Kul att följa eran semester tripp 😀

    Ha en bra dag!

  3. Intressant att du tar upp det. Jag har nämligen funderat i samma banor flera gånger. Det var exakt lika ineffektivt när jag skulle hämta medicinen till Herr Hund. Vi har också tre apotek i närheten och det är extrem snigelfart på alla. Jag kan inte begripa hur det kan ta så förbaskad lång tid? Receptfritt sköts ju i andra kassor.

    Ha en fin tisdag!

Var inte blyg lämna en kommentar

