sommarvärme

Äntligen kom det lite sommarvärme, den är efterlängtad känner att både kroppen och knoppen behöver detta. Fem veckor till efterlängtad fyra veckors semester, även om vi haft lite ”små” semestrar under våren och jag jobbar ju faktiskt inte mer än 2,5 dag per vecka och var tredje helg. Men just den där långledigheten behöver man. Att vakna utan väckarklocka äta frukost länge, ta dagen som den kommer, inga måsten. Bara njuta ! 

Detta är sista veckan som vi har konferenser på det lilla hotellet vid havet innan sommarsemestern, vecka 25-28 har vi nämligen sedan tio år tillbaka reserverat för familjer med barn med autism. Anläggningen förändras då radikalt, det är givande veckor. Efter det står turismen i full blom hos oss på Hotell Mossbylund 

© Hotell Mossbylund

9 thoughts on “sommarvärme

  1. Nämen… ooooh! DET skulle jag vilja veta mycket mer om!! Att ni reserverar hotellet för familjer med barn med autism. Jag jobbar nämligen med just unga vuxna med autism, på ett boende. Otroligt intressant och stimulerande arbete.
    Finns det någon info om dessa veckor någonstans???

  2. Jag kan tänka mej att det blir lite annorlunda när det riggas om.

    Sv. Jo, visst är det så med utställningar att det inte kan gå bra varje gång men man har ju sina förhoppningar. Och sen tycker jag faktiskt att det är riktigt trevligt att se alla fina hundar i topptrimm! Till helgen drar vi i väg till Vännäs på en till utställning men då ställer jag ingen egen hund utan åker med som handler till min uppfödare som ställer fler hundar än hon klarar av. 😉
    Då är det SKK som arrangerar utställningen och då finns det många, många raser att titta på. T.ex Irländsk varghund…..en sån kommr jag att skaffa innan jag lägger mej ner för gott.
    Ha en fin kväll!
    Kram

  3. Åh… stackars Ruby! Jag har inte haft npt internet att tala om och har svarat högst snabbt på kommentarer från jobbet. Hoppas nu verkligen att allt snabbt blir till det bästa.

    Att du har ett underbart jobb har jag förstått. Där är vi två, även om mitt är ganska mycket helt annorlunda!

    • 🙂 och inte förrän nu har jag fattat var du jobbar har ju följt hemsidan under flera år och trott att det var typ ”Skansen” så fel man kan ha ! Ruby mår redan bättre så det ordnar sig nog till det bästa !

Var inte blyg lämna en kommentar

