Vikten av egentid

Egentid är viktigt, att få lov att filosofera i sin egen lilla värld, Axl  och jag brukar njuta av vår egentid tillsammans, för även om vi är tillsammans njuter vi var och en på vårt eget lilla vis.

Oftast dras vi mot småbåtshamnen, här kan vi njuta av doften, havet och omgivningen. Ta några djupa andetag innan vi fortsätter vår promenad.

Stannar till och ägnar en liten stund åt eftertanke.

På hemvägen strosar vi genom våra smala vackra gränder

och undrar vad finns det bakom porten.

5 thoughts on “Vikten av egentid

  1. I Ystad bodde min mammas moster, Ester, och hennes man Herman. I ett litet vackert hus nånstans… med en underbar trädgår… Jag ska fråga mamma om adressen, kanske vet du var det är/var!
    Själv var jag så liten att jag bara minns hur snälla de var, hur lågt det var i tak inomhus och hästskjutsarna som gick förbi utanför. Det var nån sorts rundtur i stan med häst o vagn? Och jag var hästtjej… *ler*

    Tack för alla underbara bilder!

    • Oh vad spännande har du adressen ska jag vandra dit och ta en bild, hästar har varit mitt liv tills för 4 år sedan då avvecklade vi hästeriet, efter att haft dem i mitt liv sedan jag var 12 år !

Var inte blyg lämna en kommentar

