Dags att göra ett val

 Eftersom jag jobbat i flygbranchen har vi rest mycket, där fick man lära sig att hushålla med packningen, eftersom man får hänga med i mån av plats ombord. Så det var oftast handbagage som gällde, för man ville ju gärna hamna på samma destination som resväskan, det underlättar.

Nu reser vi bokat och då blir mitt val svårt, jag är värdelös på att packa, jag kan inte välja vad som ska få följa med i resväskan, jag packar ned och packar upp, byter ut och byter ut igen. Alltid har jag kläder med mig som inte blir använda, helt onödigt. Kärt besvär men nu måste jag göra ett val, för imorgon bitti 04.15 hämtar taxin för färd mot flygplatsen, fast det är ju några timmar dit så jag hinner nog ändra mig en eller två gånger innan det är dags.

   Axl och Ruby flyttar in hos dagmatte och kompisarna, det känns inte svårt att lämna dem när man vet att de har det bra och älskar att vara där. Yngsta dottern och hennes hjärta flyttar in och tar hand om hus och hem. Så jag är redo för en veckas sol och bad, om jag bara kan bestämma mig för vad jag ska packa ned i resväskan.

   

 

11 thoughts on “Dags att göra ett val

  1. Härliga klänningar!
    Önskar er en helt fantastisk vecka med underbart väder och lagom med kläder! *S*

    Själv har jag också alltid för mycket kläder med mej. Använder nästan bara badkläder! *ler* utom när vi går och äter, förstås.

    Men som sagt, ha det riktigt, riktigt gott! Och njuuuuut!

  2. Klänningen till höger är ursnygg! Den måste med. Så ni ska till Parga? Där var sonen med sin halvgrekiska f.d. flickvän förra året. Underbar ort. Missa inte Meteora!

    Trevlig resa!

  3. Så härligt! Och det där med packningen, det är ett klart i-landsproblem 😉
    Vi är duktiga på att resa lätt, brukar säga att det finns ju att köpa på plats 8fast vi hatar båda två att shoppa kläder, så det brukar vara tvätt som gäller 🙂 )

Var inte blyg lämna en kommentar

