Fish spa

Parga en liten stad som klättrar längs klippväggarna, pitoreskt och vackert. Vårt hotell ligger i utkanten och för att ta sig till hamnen kan man antigen gå i brant uppförbacke, åka taxi eller  taxibåt, i kväll valde vi taxibåt, sakta och på ett spegelblankt vatten guppade vi in i den lilla hamnen.

 Efter en god grekisk middag vandrarde vi omkring i gränderna och tittade på folklivet, vi passerade ett fish spa och det var vi tvugna att testa.

Man kan väl säga att det var en annorlunda känsla, att sitta där med fötterna i ett akvarium med massor av fiskar som roade sig med att äta på fötterna

 Mörkret faller snabbt och när det var dags att återvända till hotellet, valde vi även denna gång taxibåt, plötsligt händer det, mitt ute på havet får den lilla båten motorhaveri och där sitter vi och guppar i mörkret,  den glade grekiske skepparen får ringa sin ”kompis” som efter en stund kommer och bogserar oss i land. Slutet gott allting gott och jag är glad att jag slapp simma i land.

 

5 thoughts on “Fish spa

  1. Läskigt att båten gick sönder… Men det ordnade sig ju ändå 🙂

    Vi hittade gratis-fisk-spa när vi seglade i Grekland. Dom fanns i strandkanten och gillade att gnaga på fötterna 🙂

  2. Åååh jag blir så full av minnen av dina bilder! Jag vill verkliegn åka tillbaka, älskar det pittoreska 🙂 Jag och min vän vandrade upp till ett kapell i bergen..blev fast där i ett oväder som heter duga, det åskade och blixtrade i timmar, men det va vackert och rofyllt ändå..
    Åh ha det fortsatt toppen!
    Kramar Åsa

  3. Sonen med f.d. flickvän bodde inne i centrum och badade precis där ni lade till. Skönt att ni kom i land snabbt. Jag hade blivit lite skärrad…

    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

