Man börjar där man slutade

Dagen i dag blev precis så som jag förväntat mig, min emigrerade vän mötte upp mig på centralen och i både kropp och hjärta kändes det underbart härligt att ses igen, efter alla dessa år tog samtalet vid där vi slutade.

En promenad till Lilla Torg där vi slog oss ned i skuggan på en liten uteservering och åt en god lunch och pratade och skrattade och pratade och skrattade om allt som varit och hur vi lever och har det idag. Eftermiddagen rusade och när det var dags att kliva på tåget och ta farväl för denna gången och återvända hem blev ögonen lite blöta. Ingen vet var och när vi ses nästa gång det vi vet är att det ska inte få dröja 20 år, och på Nya Zeeland har vi aldrig varit så vem vet…..kanske …..

7 thoughts on “Man börjar där man slutade

  1. Vad härligt att mötas igen efter alla dessa år. Nätet är fantastiskt på så vis att man kan hitta borttappade vänner igen..
    Kramiz♥

  2. Det låter helt underbart och fantastiskt.
    Det är inte alltid tiden som bestämmer HUR bra relation man har….
    Malmö, Ystad, Rosé, Pågentåg….nu minns jag genast hur underbart min Skånetripp var, igen….
    Kram

    • 🙂 en skånetur glömmer man inte så lätt 😉 framför allt inte när man haft super kul och det har jag förstått att ni hade , kram

Var inte blyg lämna en kommentar

