årstiderna

Augusti, hur hamnade vi här vart tog maj, juni och juli vägen. När vi tittade ut i vintras och det var grått, blött och kallt då längtade man till april då det skulle bli vår. Naturen skulle spira och blad och växter skulle knoppas. Så kom våren och den var kall, då längtade vi till sommaren för den skulle ju bli varm och solig och bara ljuvlig.

 Så kom sommaren och den bjöd oss på mera regn och kyla. Juni och Juli bara försvann, vart tog dessa ljuva sommarmånader vägen.

Tänker jag tillbaka så har vi ändå haft sköna dagar med resor, utflykter, och hundskoj.

  Jag har nästan två veckor kvar av min semester och jag hoppas och önskar att augusti vill oss väl och bjuder på sköna sommardagar, innan hösten gör sin entré då det är dags att krypa in under filten tända ljus och se naturen skifta färg från grönt till gult, rött och brunt. Det är vackert även det.

I kväll ska jag på date med Tomas Ledin ja inte bara jag, jag får nog dela honom med några fler, men jag vänder blicken mot skyn och ber till väder gudarna att de vill oss väl och ger oss en riktigt härlig sommarkväll medan vi sjunger, Sommaren är kort…….

Ha en fin torsdag !
Åse

13 thoughts on “årstiderna

  1. Ja, de där typiska sommarmåndaderna som man hade hopp om att få tillbringa i mycket solsken och många varma dagar…de är förbi och blev väl inte riktigt som man tänkte i våras, men nog är det de härliga och varma dagarna som vi fick mellan alla de blåsiga som man minns och utflykter man gjorde. ‘det blir inte roligare än vad man gör det’ tycker jag stämmer så bra 🙂
    Kram

  2. Håller med dej om att sommaren inte blev som man hoppats vädermässigt, väntar fortfarande på rätt läge för bad… Men som du säger, visst har man haft härliga stunder och upplevelser ändå! Underbar bild på vovve i vattenbrynet!
    Kram Johanna

  3. Hoppas du fick en trevlig, härlig, underbar kväll med Tomas Ledin… han är så bra!
    Ja tänk så fort dagarna, veckorna rusar iväg… svårt att förstå… men augusti brukar kunna vara en riktigt fin månad och du har ju fortfarande semester 🙂
    Här har vi faktiskt haft det väldig torrt, men just nu regnar det – hoppas på minst 30-40 mm . Bra för svampen 🙂
    Såg också att du ska gå på fotokurs – låter kul… tycker du redan utan kurs är jätteduktig! Men visst är det roligt att lära sig mera 🙂
    Härlig bild med fina färger förresten! Jättefin!
    Ha en skön fredag och så en bra helg!
    Kram

  4. Åh va roligt! Ha en jättefin kväll 🙂
    Å du, jag kände detsamma idag, det här med sommaren…men några dar har det vart 🙂 Handplockade 🙂
    Kramar!

  5. Jasså minsann, han är hos dej ikväll, Tomas Ledin. I helgen vet jag att han ska vara här i sta’n, för jag har gjort ett kort till en dam som ska få biljetter till konserten i födelsedagspresent *ler* Själv ska jag vara barnvakt till ett par… som också ska på Tomas Ledin-konsert! ”Alla” ska tydligen lyssna på honom nu?!

    Den här sommaren blev faktiskt inte så mycket till sommar. Jag skulle önskat att det varit lite varmare. Jag gillar verkligen sol och värme och det får gärna hinna bli lite varmt i vattnet också. Men men… det kommer väl fler somrar?! Kanske blir det mer i min smak då?

    Ha det gott!

    • Jo i kväll är det Tomas och jag och regn och åska har det utlovats, varför inte det har ju blivit en vana ! Jag är oxå en sol och värme människa så måtte augusti bjuda på sköna grader och varmt badvatten

  6. Visst är det konstigt, det där med att längta!
    Vi längtar oftast framåt i tiden med en förhoppning om bättre väder men någonstans så vet vi med oss att det aldrig blir som man önskar.

    Augusti är en fin månad men dagarna blir kortare och kortare och det märks tydligt. Det gäller att njuta här och nu och du kommer förmodligen njuta på din konsert med Tomas Ledin. Han är så mycket för knippad med sommaren.

    Fina bilder du visar idag!

    Ha det bäst!
    Kram
    Carina

  7. Augusti kan ju vara en riktigt fin och varm sommarmånad, men som sagt dom vackra ljusa sommarkvällarna är borta. Allt har sin tjusning, även hösten sen när den kommer…
    En date med Tomas Ledin är aldrig fel, då blir det mycket sjunga med kan jag tänka..*L*..
    Kramar♥

  8. Hoppas också på två fina veckor till (semester här med)!
    Härligt med en kväll tillsammans med Ledin…
    Tack för råd om hästar, tittade på alla mina bilder och öronen står rakt upp/framåt, då är de alltså vänligt inställda, precis som hos hundar alltså – idag ska de få morötter!!!
    Kram Åsa

Var inte blyg lämna en kommentar

