egentid

Maken är på väg till den stora staden på andra sidan sundet och jag ska njuta av egentid, egentid är viktigt för mig att lite då och då få filosofera i min egen lilla värld och bara vara.

Ska erkänna att jag är ganska bortskämd jag fyller aldrig kylen och jag lagar aldrig middag tack och lov att Lisa´s skafferi finns i vår lilla stad så jag slipper gå hungrig, utan kan avnjuta en härlig hemlagad parmesanpaj en godsallad, lite ost och foccacia, ett glas rosé sen kryper jag ner i utespat och hoppas på en stjärnklar himmel. Där kan jag ligga och fundera över livets väsentligheter och bara må bra. 

 

 

23 thoughts on “egentid

  1. Så nu har jag läst ikapp Härligt med egentid och go mat . Vad bra du kom med på fotokursen(inte för att jag tycker du behöver det) Men då kanske du delar med dig så min fotolusta kan komma tillbaka Kram

  2. Det låter precis som jag! Älskar stunder som dessa som du beskriver! Blir så nyfiken på ditt objektiv nedan också, foto intreessserad som jag blivit:) kul att få en fotokurs också! Vad är det för objektiv? Kram Nilla

  3. Vilken fin bild du visar här 🙂
    Härligt med egentid! Din ikväll låter väldigt mysig.
    Visst behöver man egentid…kan jag inte få längre stunder brukar jag stjäla dem till mig genom att ibland köra till jobbet lite tidigare och bara sitta kvar i bilen och luta mig tillbaka och blunda en stund…kort och intensivt men ändå skönt. Mina promenader får också gå under egentid. Jo, egentid behövs!

    Kram Linda

Var inte blyg lämna en kommentar

