Den är lanserad

Årets Blossa glögg 2012 är lanserad det är detsamma som att det inte är långt kvar till jul. Julen, då när huset ska fyllas av massor av mys det ska dofta gran och man ska umgås äta  härliga julmiddagar med nära och kära, man ska plocka till sig det man tycker mest om, man ska äta lutfisk, senapssås, gröna ärtor och koktpotatis, man ska umgås och ha det riktigt bra.    

Årets Blossa 12 bjuder på smak av citrus och ingefära. Ingefära är inget som tilltalar mig men för flaskans utsökta utseende ska den inhandlas. Absolut.

Glögg ska smaka kanel, kryddnejlikor, kardemumma, pomerans och ett litet litet uns av ingefära, man ska njuta den varm i de bästa glöggmuggarna med russin och mandel tillsammans med pepparkakor och ädelost. Utanför fönstret ska snön ligga vit på parken. Men först ska vi njuta av härlig hösten.      

 

17 thoughts on “Den är lanserad

  1. Jul?! NU?!!!
    Jodå… jag funderar allt på de fyra(!) adventskalendrar som jag lovat göra. Och nog borde jag ta och börja med lite julkort också.. men jag VILL inte. Jag vill inte tänka på jul när man nästan kan bada ute fortfarande. Varje tid har sin tjusning och nu vill jag ha höst, både länge och väl.

    Och glögg dricker jag bara alkoholfri. Som allt annat jag häller i mej.

    Kan dock hålla med om att flaskan ÄR snygg! *S*

  2. Men jisses,glögg är det sista jag tänker på än..*L*…fast julen och myset är underbart det gillar jag. Läcker flaska,och man lär väl köpa och testa sen nyfiken som man är. Ingefära är uppfriskande och gott,
    Kramen och ha en fin dag♥

  3. Men då… jul… asch.. fast jag älskar alla årstider 🙂
    Tiden rullar på så fort ibland.
    Tack för tipset – Ingefär I like!!!
    Kram BeA

Var inte blyg lämna en kommentar

