morgongymnastik

När Axl och Ruby fått sin morgonpromenad kan jag ge mig ut i min ensamhet tillsammans med kameran. Jag dras mot vår vackra småbåtshamn och hoppas och önskar att det bara är jag där, så jag kan få filosofera i min egen lilla värld.

Herr And har precis vaknat och startar sin morgongymnastik,  jag stannar till och gör honom sällskap en liten stund.

Vi tar farväl och jag vandrar vidare längs med kajkanten, himlen skiftar från grå till blå, vinden är frisk och ruffsar till i håret, men trots det är det lungt och stilla omkring mig.

Bryggan ligger öde, man hör vinden och vågorna som slår mot land.

Så kommer Jan Sniadecki och stävar mot hamn.

 Plötsligt är jag inte ensam längre, det är dags att vandra hemåt igen, genom en nymornad liten stad som precis börjat vakna till liv. 

27 thoughts on “morgongymnastik

  1. Åh så härliga bilder!
    Om det inte vore för att sonen har så otroligt fina kompisar här och trivs så bra på skolan skulle vi nog flytta till Ystad!
    Älskar Simrishamn och dess omgivningar, men jag saknar närheten till en stad.
    Vi får se om några år då sonen går ut nian..

    Ha en härlig dag!
    Kram Camilla

  2. Underbara bilder!
    Härligt med en stilla, tyst morgonpromenad när staden och gatorna ligger tysta och tomma…finns mkt vackert att skåda och föreviga då 🙂
    Trelig helg.
    Kram

  3. Åh, vilka fina bilder! Härlig morgongymnastik från Herr And också och bryggan/piren som försvinner rätt ut där skulle jag gärna springa ut på för att ta ett dopp i andra änden!

    Du borde bli turistambassadör för din fina lilla stad!

  4. Vilken underbar prommenad som vi fick följa med på, gräsänder är så käcka och riktigt sällskapliga, speciellt om man har lite bröd med sig..*L*..
    Kramar**

  5. Bra åse! vi lär oss bäst genom att göra det själv!! Misslyckas… och göra det igen… då sitter kunskapen bäst! Härliga bilder ifrån en stad jag aldrig varit i… annat än med Kurt Wallander förstås! 😀
    Kram

  6. Meeen!? Jag känner igen den bryggan och tornet (med en glugg i alla väderstreck!)
    Nu ser jag att du vandrat omkring i Ystad!!! Där var jag i sommrast! Åhhhh….vilken vacker stad.
    Det är den längsta resan jag gjort söder ut i Sverige, till Skåne. Vilken upplevelse.
    Så fina bilder och så roligt att jag kände igen mej. 😉
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

