liten fiskehamn

I en liten fiskehamn, finns en liten restaurang och där serveras det söndagsbrunch, dit stryrde vi färden idag tillsammans med döttrarna och deras pojkvänner för att fira lite födelsedag i förskott.

   Abbekås ett mysigt litet fikeläge på sydkusten.

Där i hamnen står han Joakim, han lär inte ha varit någon snäll gås, rentav tycker jag inte han är särskilt vacker heller för den delen.

En liten promenad i hamnen hann vi med innan det var dags att sätta sig till bord och njuta av sill, ägg, jansonsfrestelse prinskorv, bacon, kyckling, omelett, goda ostar och gott bröd, som avslutning en härlig dessertbuffé.

  Tjingeling !

20 thoughts on “liten fiskehamn

  1. Vilket mysigt ställe och det låter nästa som om ni tjuvstartat med julbordet. En liten tallrik ”Jansson” hade suttit fint eller jag hade nog tagit en stor tallrik förresten, mums 😉

    Kram Ullis

  2. Men åh, vad mysigt det lät! 🙂 Vilken söndag!
    Kram på dig!
    Psst: Värst vad mallig hon är , Susanne…;) ”Där har jag varit…” Ja, de fick ju en liten Sightseeing, ”de där norrlänningarna”, när de var hos mig i somras…:) Så mysigt!

  3. Den fula gåsen,ha..ja inte är dom så värst snälla,bästa att ha lite avstånd till dom.
    Vad gott det lät med brunch, den lär man bli riktigt mätt av..*L*..
    Kramar**

  4. Låter som en härlig söndag och det verkar som ni har haft bra höstväder 🙂 Här har det bara regnat och regnat hela dagen, det gör inte så mkt iofs, kan vara ganska mysigt om regnandet inte fortsätter i all evighet.
    Å, alla dessa små fiskelägen….de är så fina, vackra söta….

    Kram

  5. Hej vännen, där var jag för exakt två veckor sedan! Hade tyvärr glömt min kamera, så mina bilder tog med telefonen. Vi hade så fint väder när vi var där och det var så rofyllt och vackert.
    Kram ESter

  6. Tänk så många vackra små trevliga ställen det finns i vårt avlånga land, som man dessutom inte hade en aning om!! Gäller att lägga dessa på minnet också…jättefina bilder, men han gåsen Joakim, honom ha jag nog missat i historien, om han var känd för att vara elak…Ja, inte ser han snäll ut, du har så rätt så!!
    Ha det gott!!
    Kram kram

  7. Vilken trevlig dag! Vi brukar festa till det med laxbakelse när vi är där. Gäss är nog inte speciellt snälla av sig. Jag blev jagad av några i somras. Jag som bara ville fotografera dem 😉

Var inte blyg lämna en kommentar

