Min symaskin

På vinden hade jag en symaskin, en gång för länge sedan var den min farmors, jag kan höra hur hon trampade och nålen åkte upp och ned genom tyget och jag satt på köksbordet dinglade med benen och tittade på, vi pratade och vi sjöng tillsammans medan hon sydde.

Den lilla maskinen är vacker med sitt sirliga och lite slitna mönster, det syns att den blivit väl använd genom åren. Varje gång jag varit på vinden så har jag öppnat den lilla trälådan där maskinen varit förvarade och tittar på den, för jag tycker så mycket om den, den betyder väldigt mycket.

 Att den har fått bo på vinden är för att jag inte har hittat nån plats till den, nått ställe där den passar in, men idag hämtade jag ned min farmors symaskin, njöt av den och nu ska jag hitta en plats åt den. Det är dags att den får flytta in. 

  

  Ha en fortsatt fin söndag
Tjingeling !

18 thoughts on “Min symaskin

  1. Vilken otroligt fin gammal symaskin, vi har också en gammal variant ute i förrådet men den är bara grön och har inte alls några fina blommor. Jag kanske ska ta in den och måla lite på den 😉

    Kram Ullis

  2. Vilken superfin symaskin, klart att den INTE ska stå gömd på vinden:)

    Snygga staplar i förra inlägget!

    Kram Åsa
    PS Hotell bokat-det blev sas radisson, tack för tipset 🙂 Kram

  3. Häftigt med kopparna staplade i ett glasrör!

    Dom är fina gamla symaskinerna. Väldigt fina!
    Jag har min gamla symaskin står i ett fönster. Bara för att ha plats för den=))

  4. Det gör du rätt i! Syster min fick vår mammas mormors maskin men den står undangömd någonstans. Bara så synd… För visst är de vackra och bär en historia!

  5. VA??!! Gömma en sån klenod på vinden??!! Har väl aldrig hört på maken!! Sån tur att du tog ditt förnuft tillfånga och nu är det bäst att du ger mormors symaskin den finaste platsen i ert hem!! Jag vill gärna se ett bevis på det! Jag sydde på mammas… innan hon köpte en med snöre till två hål i väggen! 😀

  6. Osedvanligt vackert utsmyckad måste jag säga! Har ett gammalt underrede jag tänkte lägga en marmorskiva på men jag hittar ingen… får kanske marmormåla en i trä. Skulle vara så fin som prydnadsbord. Har ett stort sådant här åbäke i uthusen, en gammal skomakarvariant så den är inte så fin men jag vill inte göra mig av med den.

Var inte blyg lämna en kommentar

