Hemma på våran gata i stan

katter är speciella djur, man kan inte fostra dem, de går sin egen väg och de är mystiskt vackra, i den här familjen har det funnits katt till för några år sedan, en trevlig, tillgiven  och bestämd dam.

På våran gatan i stan finns det däremot en katt som jag inte tycker om och den tycker inte  om mig heller och den tycker absolut inte om Axl och Ruby.

Av någon anledning så möts vi alltid när vi är ute på våra promenader,  jag backar och han eller om det nu är en hon fräser, jag tar en omväg och än så länge vet vi vem det är som är kung eller drottning  i våran gata, det är i alla fall inte jag…..än så länge !

 

22 thoughts on “Hemma på våran gata i stan

  1. Hej Åse! Det stämmer att bilderna är från Östra Förstaden, du måste bo i Ystad själv för att veta detta gissar jag på? Vad gällande ditt inlägg om katter måste jag säga att du har fel. Katter blir precis till vad man gör dem till. Min lilla Sune, som är en äkta Skånsk Bondkatt, kan både sitta, ligga och ge vacker tass på kommando och han äter inte förens jag säger vardego – de du! De trodde du inte va? 🙂 Stor kram från Ystad

    • jo då jag har själv haft katt, så jag gillar katter, men just den här pysen gillar inte mig, förmodligen för att jag har hund. När jag möter honom och han kommer emot mig känns det som om jag möter ett lejon 🙂 Visst bor jag i Ystad så för mig var det lätt gissat. Kram tillbaka

  2. Men han är fin den där katten. Jag har också haft katt, men det är längesedan nu. Grannen har en söt liten kattdam som brukar vara i trappuppgången. Elsa bryr sig inte och katten gör inte mycket väsen av sig heller utan är mest bara kelsjuk och go.

  3. Fniss… jag kan se er när ni kommer spatserande… du med två eleganta doggar och så tar denna lilla skrutt sån plats att du liksom lite snyggt parerar undan och så kikar du dig över axeln så att ingen ska se… att du egentligen undviker denna fyrbenta klobeklädda fräsande håriga sak… hahahahah!!
    Kraaaam hela dan!

  4. En vacker herre på täppan! 🙂
    Han ser lite bister ut faktiskt.
    Hoppas att ni kommer kunna fortsätta samsas om utrymmet på eran gata! 😉
    Kram och godmorgon!

  5. Haha…vi har en likadan här på vår gata, jag som ALDRIG haft katt vet inte riktigt
    vad han vill – men ha ser absolut INTE glad ut…
    PS mina borders är ju inte helt förtjusta i katter, så här går vi också vissa omvägar:)

  6. Men guuuuuuuud så jättefin katt!!! Helt otroligt!!! Men det är ju inget kul när de är aggressiva… Vi har nyss förlorat en av våra katter som blev sjuk och dog, men vi har en långhårig snygg liten herre kvar här hemma:)))

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

  7. 😉 vacker katt…ser liksom beredd ut 😀 Själv älskar jag både hundar och katter… men av tidsbrist och bekvämhet har det just nu blivit två katter.

    kram kram Malin

Var inte blyg lämna en kommentar

