ruggigt

Efter en solig  och fantastisk helg blev det idag en mer normal höstdag. Här i de södra delarna av vårt avlånga land blir tyvärr kylan fuktig och skär i märg och ben, idag har det varit en sådan dag. kallt och grått, när man börjat frysa är det svårt att sluta, hur mycket man än klär på sig. I kväll blir det raggsockor, mysbyxor och tjocktröja massor av levande ljus, sen kryper jag upp i soffan och bara är.

Till och med himlens färger är kalla, men vackra. För övrigt är höstens alla nyanser ljuvliga, alla dess färgskiftningar. I Love it. lika mycket som jag älskar våren då det knoppas och är krispigt grönt i naturen. Varje årstid har sin tjusning förutom vintern, i alla fall den Skånska vintern då snön kommer från sidan och ligger mer på vägarna än på fälten. Men den tiden den sorgen, nu njuter vi här och nu.

Tjingeling !     


 

8 thoughts on “ruggigt

  1. Underbara foton.
    Vi har nog haft lite bättre väder här i de nordvästra delarna av vårt landskap än ni längre söderut. Ganska milt idag också, men lite regn vid lunchtid som snabbt drog vidare.
    Kram

  2. Ååh vilka jättefina foton du visar, naturskönt landskap som jag gissar frestar på ibland om vintern. Jag gillar alla årstider, de har sin tjusning. Men jag gillar INTE när rören fryser i kylan, urk…

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

  3. Jag har gjort mej en brasa och den sprakar så mysigt. Värmer gott gör den också.
    Det blir en lugn afton hos mej, bara Ida och jag. Inte för att det precis brukar vara nåt ”röj” här annars heller… *S*

Var inte blyg lämna en kommentar

