Dagens äventyr

Dagens äventyr blir ett besök hos Herr Kamprad, ja alltså inte hemma hos, fast jag kunde kanske göra en Carina Berg och flyttat in och snackat lite med Herr Kamprad om hur han tänkte när han startade detta gigantiska imperium.

  Jag tycker inte om Ikea eller jo jag tycker om innehållet men inte själva butiken, fönsterlöst och alla dessa lysrör och man ska följa en given slinga, nästan som om man var ute på orientering. Jag tycker inte om orientering. Men det är ju det som är Herr Kamprads försäljnings idé, den har han lyckats bra med för ned i min varuvagn slinker det alltid något som jag inte behöver. Så jo jag tycker nog om Ikea i alla fall. När man ändå är där kan man ta en liten sväng om  på  Ilva det tycker jag oxå om. Inte för att dansa då.

Imorgon är det dags för en ny fotoutmaning-vänner i mellan och det,
det tycker jag oxå om. Mer om detta hittar man här och här. 

Tjingeling ! 

  

17 thoughts on “Dagens äventyr

  1. Vi har 20 mil till närmaste Ikea så det blir inte så ofta att vi åker dit.
    Men snart ska vi få en till Umeå. Dit är det bara 8 mil. Så gissa om jag ska dit? 😉
    Kram!

  2. Ja det är ju något speciellt med IKEA eftersom man lockas att gå in i en slags bunker/lagerlokal och handla – beroendeframkallande av någon konstig anledning 😉

    Kram Ullis

  3. Vi var också där i dag I Älmhult alldeles nyöppnat men exakt likadant som alla andra Ikea Tog hela dan Massor med folk Pust Nu dröjer det till nästa gång Har bara kommit på en fördel med att det tog så lång tid… Jag slapp min planerade fönsterputsning Eller slapp och slapp ..Tror inte det är ngn som tar den sysslan från mig

  4. Jag grunnar också som bäst på ett besök på det blågula varuhuset. Nära mig finns det ett alldeles nyöppnat sådant, så jag drar mig lite grann…
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

  5. Undrar om det finns ett hushåll i hela Sverige som inte har en pryl från IKEA…jag tror att jag aldrig lyckats komma därifrån med en kassa väldigt ”nödvändiga” saker. Man kan väl säga att herr Kamprad lyckats med sin affärside. Njut lördagen! Kramisar Tina

  6. IKEA är IKEA och man har väl vant sig vid konceptet. Fast jag ogillar att man måste följa slingan. Men är man observant så finns det en del genvägar 😉

    Lycka till med inköpen!

  7. Nu finns det ingen Ikea här i skogarna – bara ICA och Willys ca 2 mil borta. Däe slinkar det också ett och annat i korgen – rena orientering det med. Mr. Camprad – lite inspirerad av gubben … har du hört historien hur han halverada mackorna till anställda – för det räckte gott tyckte han . Tänk att kunna vara som han – kunde spara en och annan slant. Bakar dock själv och att halvera barnens mackor är väll inte så populärt … brödet bara möglar.

    Ha en god helg!

    • Den storyn har jag inte hör, även om jag läst boken ! Ha en fin lördag du med och irra inte bort dig bland hyllorna på ICA och mögligt bröd nej då är det bättre med hela mackor 😉

  8. Jag tycker inte heller om att IKEA är fönsterlöst och att det känns som om man orienterar sig fram i en förvirrad slinga. Jag gillar inte heller hur den där slingan lättpåverkar en. Man blir liksom avtrubbad och nästan hjärntvättad och så slinker än det ena och än det andra ner i den där vagnen. 😀
    Bra-att-ha-grejer, visst. Men det tenderar att bli dyrt vid kassan. 🙂
    Ha en fin dag!
    KRAM

Var inte blyg lämna en kommentar

