Kvinnan bakom

För ett tag sedan fick jag en fråga. Vem är du kvinnan bakom denna bloggen, jag hittar ingen presentation ? Du som frågade har så rätt här finns ingen presentation av den anledningen att jag administrerar en hemsida som också har en wordpress blogg och när jag lägger in en widget så hamnar den även där och de blir ju tokigt för den sidan är ju inte min. Men nog om det. 

Vem är då kvinnan bakom denna blogg ?

   Hej här har ni mig, Åse en kvinna mitt i livet, där åldern inte har någon betydelse för det är bara en siffra. Jag är maka till en härlig man som är min soulmate, mamma till två fina döttrar som båda är utflugna och står på egna stadiga ben här på vår vackra moderjord. Glad hundägare är jag också till Axl och Ruby Rose två skäggiga schnauzers som precis som sin matte älskar att vara ute i skog och mark. Dagtid måndag till onsdag hittar man mig på ett litet hotell vid havet, min härliga arbetsplats där min uppgift är marknadsföring och försäljning.

Jag är född med ett sju helvetes humör som med åren har slipats av och kanterna har rundats till och blivit mjukare, men jag har oxå en stor portion humor och lätt för skratt. Jag har en tro på det som många kallar övernaturligt och spöken, andlighet och den aura vi alla har omkring hos fascinerar mig. På mitt sängbord finns det alltid en bok till hands.  

Erkänner att jag är ganska rastlös och trivs allra bäst med att vara i farten, ha familjen och härliga vänner omkring mig och när jag är i farten så är oftast min kamera i farten för där jag är där är min kamera, för den är en mycket god och kär vän.

Reser gör vi så fort tillfälle ges, gärna till värmen  eller någon storstad. Resa är att leva lite mer oavsett vart det bär.

Så där – sån är jag !
Till alla er som tittar in här i min lilla vrå säger jag tack, era kommentarer förgyller dagen.

Ha en fin onsdag.
Tjingeling !  

 

    

38 thoughts on “Kvinnan bakom

  1. Otroligt fint skrivet. Det är sådana historier som man gärna vill läsa innan man fördjuper sig in i texter. Nu får jag faktiskt ett dåligt samvete – min presentation är skrivet i en liten lapp som just nu förgyller skrivbordslådan. Det är ganska svårt att skriva ner vem man är.

    Vet ej om jag tror på spöken … kanske samma sak, men för mig är det andar, från båda sidorna. Vidare tror jag på energins kraft. Att vi drar till oss både negativt som positivt energi. Om man lär sig hur det fungerar, blir litet riktigt spännande att leva. Vissa har kunskapen redan när de födds – för oss andra, går det att lära sig.

    Om man försöker med hela sin kraft flytta den tunga stenen/väggen – händer det ingenting – tvärtom. Den dagen vi klarar oss att inte pusha … börjar värden tjäna oss så som vi vill att den skall göra.

    Böcker … jag tror att jag har läst för mycket i detta lag … nu är det bara en tanke som gäller: ”Jag är det som jag gör”. En grundtanke för både morgonens och kvällens meditation. Efter det kan man bara släppa taget och resonera Melker: ”Varje dag, en ny dag!”

    Fortsätt att njuta av livet! Vi lever bara en gång!

    Kram

  2. Vilken fin presentation av dig! ♥
    Och bilden oxå. Men jag visste ju förstås redan hur du såg ut…;)
    Känns lite lustigt att vi växt upp i samma håla, men aldrig ”känt” varandra…:)
    (Men du vet att min mamma jobbat tillsammans med din mamma…? Eller kanske inte tillsammans, mammma var dagbarnvårdare och din mamma hennes närmaste chef.)
    Kram och ha en fin torsdag!

  3. Så trevligt att få ett ansikte på den här mysiga bloggen!! Och en presentation…fast det mesta hade jag nog redan förstått eller läst mellan raderna…förutom det där sju helvetets humöret då….***skrattar***, och det har jag för övrigt svårt att tro när jag ser bilden…Men ,men…vi har alla dolda talanger…!!
    Ha en vacker torsdag vännen, här stiger solen så sakta opp på en helt molnfri himmel…underbart, förutom att jag då snart ska till jobbet…
    Kram kram

  4. Trevlig beskrivning av den snygga bloggerskan som har denna blogg 🙂
    Roligt att veta mer om dig 🙂

    Ha en fin kväll!
    Kram

  5. Jag som inte läst din blogg så länge fick mig en fin presentation av dig så den tackar jag för! Bloggar är ett utmärkt sätt att lära känna fina nya människor! Kram Sara

  6. Härlig presentation, tyckte jag kände igen det mesta från din fina blogg, man lär ju känna
    en person åtminstone en aningen så här i bloggvärlden:)

    Kram Åsa

  7. Hej Åse! Kul att du hittade min blogg. Det är alltid lika roligt att göra nya bekantskaper. Vilken bra idé med din presentation. Kanske nåt att ta efter. Nu ska jag titta lite mer här hos dig. Hoppas vi ses igen. Ha det gott!
    Kram Åsa.

  8. Trevlig presentation av dig själv. Du ser då inte så ilsken ut :).
    Jag läser gärna här eftersom du bor i samma stad som min dotter och får då veta lite mer om staden.

    Ha en trivsam kväll

    annika

  9. Vad fin du är! Och roligt att läsa din presentation även om jag redan
    uppfattat dej ungefär sådär!
    Vi har mycket gemensamt; hundarna, naturen, kameran, det andliga och att
    alltid ha nära till skratt 🙂
    Ha en härlig lill-lördag!
    Kram Johanna

  10. Så trevligt med en presentation av dig! En del kände man igen men det var en hel del nytt också. Dessutom roligt med en bild.

    Önskar en trevlig kväll!

  11. Hej Åse, en sådan fin presentation! Jag hade redan min bild av dig och den ändrades inte det minsta. Dock gjorde den det från början, då bloggen ”bara” var en hundblogg. Du har verkligen lyckats med att skapa en gemytlig och alltid-längtan-till-blogg!

  12. Tittut där din lilla supersnäcka!!!!! Ser du så glada vi alla blir när vi får en liten bild på ”hon” ägarinnan av denna toppblogg!!!
    😉
    Pözz På´re!!!
    😀

  13. Rolig att se dig *ler* Fin bild!
    Så roligt du beskriver ditt humör 😉 Det är ju precis så det är… man blir mjukare i kanterna (jag är mjukare runt hela mig känns det som *haha*)

    kram kram och tack för att du delade med dig!

  14. Vad kul att veta mer om dig och att se ansiktet bakom! Nu kanske jag känner igen dig ute på stan, hihi!
    Funderar på en tur till Ystad idag. Elgiganten har lyckats dra pengar en gång för mycket från mitt konto, och de har haft tekniskt fel på telefonen i några dagar så jag börjar tröttna på att vänta!..
    Ha det bra! Kram Camilla

  15. Vad snygg du är och vad roligt att få veta lite mer om dig. Din beskrivning av dig stämmer väl överens med hur jag uppfattat dig genom att läsa din blogg. 🙂

  16. Kul med ett ansikte! Fin bild!
    Det där med humöret känner jag igen mig i…
    Och humorn!Undrar om det inte går hand i hand när man är nära sina känslor?

    Ha en fin dag!

  17. Hej på dej!
    Tusen tack för dessa rader, alltid lite kul att få ett ansikte till ett namn! Och lika kul att läsa lite mer om dej också, förstås.

    Ha en finfin onsdag!

Var inte blyg lämna en kommentar

