torsdag hos frissan

Vi har varit hos frissan jag och Ruby Rose, alltså inte hos samma frissa för hur skulle de se ut.  

När vi för dryga 8 år sedan bestämde oss för att det var dags att skaffa hund igen, skulle vi ha en ras som inte skullle trimmas, eller vi och vi, jag bestämde att vi skulle skaffa hund igen, lurade med mig maken på en valputställning, vallade runt honom på området och utropade med jämna mellan rum, åh så söt, åh titta så underbar. Så hamnade vi vid en utställningsring där den mest tokiga, galna, busiga och roliga schnauzerkille skull visas upp, då utbrister maken ska vi skaffa hund igen ska vi ha en sådan annars kan det va. Så blev det, från samma uppfödare köpte vi Axl Rose, killen som verkligen gör skäl för sitt namn. He´s A Rockstar ! och trimmas ska han flera gånger om året för den grabben har en päls som växer som ogräs om sommaren. 

Ha en fortsatt härlig torsdag !
Tjingeling.     

   

 

26 thoughts on “torsdag hos frissan

  1. Haa Haa. Vårt äkta Dalslands Tax – dvs. Drax (50% Drever – 50% Tax) har fått namnet Trassel Frasse. En riktigt Look a Like med golvmopp. Jag som också hade bestämt mig att inget mera trimmande … men men, den är ju så söt – Trassel Frasse … så jag får nog damma fram gamla trimmerverktyg och göra en insats inom kort tid. Det är ju så att långt päls är inget bra i vinter. Man tror att den värmer hunden – men det är tvärtom.

    Kram och hälsa Axl Rose – måste vara en hund med ATTITYD! 😉

  2. Som det kan bli.Vilken tur att vi var på Malmöutställningen och att kloka Bosse fick syn på Casper som hade livat i ringen.Att vi sen kände varandra sen innan gjorde ju inte saken sämre.Vi är glada att ha så härliga valpköpare och tillika goda vänner som er.Trevlig helg
    Pia SCARLIGHTS kennel

  3. Vi har två hundar med pälsvård vilket väl är så där men jag älskar rasen! Men även schnauzer hör till mina favoriter och vi har två trevliga i vårt kvarter!

    Ha en fin fredag!

  4. Han går säkert till frissan mer än mig ,jag går ca två ggr om året – alldeles för sällan och jag verkar inte kunna bättra mig heller. Funderar på om det kanske hjälper ifall jag bokar en ny tid direkt några månader framåt men det verkar ju lite konstigt egentligen 😉 Ja ja på lördag är det dags för mig att trimmas – ska blir sååååå skönt !!!!!

  5. Ingen mer trimhund sa jag för ca. 20 år sedan när familjen hade sin första dvärgschnauzer. Vad hände…jo ytterligare en dvärgschnauzer och tre schnauzrar har kommit till oss och jag ångrar mig inte.

  6. Men vilken sötis, han är ju så charmig så klockorna stannar!!!! Och vilken vacker bloggerska!! Vad roligt att få läsa lite om dig:))) Uppskattas, kul med lite personliga inlägg tycker jag:)

    Kraaaaaaaaaaaam aka

  7. Vilket UNDERBART kort… ”in action”

    Ja vi kan väl bara konstatera att män är ganska lätta att lura 😉
    Ha en fin kväll!
    Kram

  8. *hihi* han ser glad ut! Hund är bara härligt att ha! Har ingen själv, men är uppvuxen med det. Ibland kan jag känna att jag saknar det… 😉

    kram kram Malin

  9. *ha ha* Ja, sådär kan det ju bli… Jag hade new foundlandshund och skaffade sedermera schäfer och tänkte att ”aldrig mer nån pälshund”.

    Tänkte och tänkte… och vad händer?! Jo, en briardflicka behöver nånstans att bo… och flyttar in hos mej. Såklart. Det var den första av sin sort. Och hon följdes av några fler, Ida är nummer fyra i raden av briarder *S*

    Med päls. Fastän jag inte ”skulle” ha nån fler pälshund.

    Jaja, sånt är livet. Man rår inte alltid över vad som händer.

Var inte blyg lämna en kommentar

