helg och jour

Min helg innebär jour på det lilla hotellet vid havet, några timmars arbete, höja mysfaktorn  se till att våra gäster känner sig välkomna, innan jag lämnar över till härliga kollegor som tar hand om kvällen. 

        Även om det är lördag är det mysigt och känns nästan lite som om man ska ha gäster hemma, man hör golvknarret, den sprakande brasan, lite skön musik i bakgrunden. Lagom avslappnat och gemytligt.

Nu kryper jag upp i soffan och njuter av det jag har omkring mig hemma, ha en skön lördagskväll !
Tjingeling.

35 thoughts on “helg och jour

  1. Ja du, nog är det trevligt att jobba! När man har en trivsam arbetsplats och det har ju du, liksom jag.

    Jag börjar kl 15 idag, jag, och det är inte ett dugg gruvsamt eller nåt… bara trevligt, även om jag givetvis trivs hemma också!

    En sån där ”plinga” hade Ida. Nu har vi tappat bort den. Det var en billighetsvariant, såklart, inte så antik och snygg som din. Hon kan plinga på den med framtassen och då får hon godis, såklart! Jag håller ögonen öppna efter en ny, för hon behööööööver ju en!!!! Fattar inte vart den kan ha tagit vägen?!

  2. Åh, jobbar du på ett hotell? Så trevligt! Har aldrig varit där…ser verkligen inbjudande ut. Hm…kanske ska planeras in någon gång:-)

    Kramar Cecce

  3. sv: Piren är ca 1,3 km lång. Först 800 steg, sen svänger den, därefter 1000 steg till. Det är dom sista 1000 stegsdelen som är med på gårdagens bilder. Det är mycket poppis att promenera där 🙂

  4. Här hittade vi en ny blogg! Det gör man ju ibland bara av en slump, men inte så ofta det
    är bilder hemifrån! Det ser ut som du jobbar nära där vi bor!
    Ha en bra dag!
    Melody med matte

  5. Sååå mysigt!!! En dröm( som fortfarande sitter lite kvar ) jag hade när jag var yngre och jobbade inom restaurang var just ett sånt där mysigt hotell, men jag gled in på en annan bana när jag fick barn 🙂 Dina foton får mig att börja längta igen 🙂 Fint!

    ha en fin fin söndag

    kram kram Malin

    • Bibbi nej det är inte synd om mig alls, jag har en fin arbetsplats det gäller bara att inte bli hemmablind, och skäggen är kliade de tackat så mycket 🙂

  6. Hej och tack gulliga du för din hälsning! Sitter här och njuter nu för jag tycker dina bilder är jättefina! Underbart helt enkelt.

    Önskar dig en skön och avkopplande lördagskväll!

    Ses igen 😉

    Lotta

Var inte blyg lämna en kommentar

