Bloggkärlek

Jag  har fått en award av den här härliga bloggerskan med en blogg som inspirerar och bjuder på så mycket härligheter att man blir varm i hjärtat. Tack !
I accepterandet av awarden ingår att man svarar på 11 frågor
Följande frågor har jag fått;
Vad gör dig glad på en måndag ?
Att veta att jag har en ny spännande, orörd vecka framför mig.
Vad driver dig att skriva i din blogg varje dag ?
Det är kul, inspirerande. Alla härliga kommentarer från er som tittar in värmer i hjärtat.
Var skulle du vilja bo om du fick välja fritt ?
precis här, där jag bor idag.
Stad eller land ?
Jag är en småstadsmänniska som vill ha närma till landet.
Vilket är din största tillgång enligt dig själv ?
Min fina familj och mina nära och kära
Vad tror du dina vänner skulle säga är din största till gång?
Att jag är den jag är (kanske)
Favorit mat ?
pasta i alla former, råbiff och Tapas
Har du någon känd person som inspirerar dig ?
Ingen känd person, men många andra.
Tror du på tankens kraft?
Ja absolut!
Vart vill du resa på din nästa semester ?
Jag längtar till Italien,till  Italiens sköna land.
Vad är lyx för dig ?
Att få njuta och fånga dagen, vara frisk och kunna resa
Vad man sedan ska göra är:
 
Meddela den som blivit nominerad både på din och dennes blogg. Svara sedan på de 11 frågor du fått av den som nominerat dig. Välj 11 nya bloggar att nominera och gör 11 nya frågor till de nominerade att svara på.  Länka till dem i din blogg.
Jag väljer faktiskt samma frågor att svara på som jag själv fick.
Utmärkelsen ska gå till bloggar med mindre än 200 följare på google. (hur man nu vet de)
De bloggar jag väljer att nominera är bloggar som jag vill lyfta fram lite extra 
Det finns så många fina bloggar där ute i cyberrymden och ni är alla härliga var och en på sitt vis.
De som jag har nominerat vidare är följande:
 Afrodite  för hon berör mig
Ama för hon får mig att skratta – varje dag
BeA  för hon är hon, rak, ärlig och härlig
Meam Die här njuter jag av bild och text
Cecces för att jag trivs i hennes blogg kryp in
Johanna för hon är fantastiskt duktig på att förmedla sina  ljuvliga bilder
Rufft och Sött  Camilla för hon bjuder på en härlig blandning
Dianas Drömmar för hon skriver om livets goda och har jul i sitt badrum
Bara Sara För att jag är glad att jag hittade dit
Sallys Döttrar   Bara för det är så härligt där
Eddie och barnen på Bristol Academy  För deras fantastiska och intressanta arbete
19 thoughts on “Bloggkärlek

  1. Ping: Bloggkärlek! | johannasbilder.se/blogg

  2. Grattis till awarden! Matte är så imponerad över hur du besvarat frågorna!
    Du visar verkligen att du är värd den!
    Puss från Melody

  3. TACK va roligt, va glad jag blir!! 🙂 Nu har jag en massa härliga nya bloggar att besöka tack vare att du uppmärksammar!
    Och så förstås grattis till dej och din fina blogg, alltid så mysigt att kika in här 🙂
    Varma kramar och ha en fin måndag!
    Johanna

  4. Tack Snälla! Nu skall jag svara dina frågor på direkten – så roligt 😉

    Vad gör dig glad på en måndag ?

    Ditt svar var så bra. Tror att jag svarar det samma men kaos x 2. Ingen dag är sig lika.
    Vad driver dig att skriva i din blogg varje dag ?
    Alla människor som man träffar. Jag har ofta tänkt på hur intressant det är med bloggande. Tänk att man står i GBG järnvägstation. Det går massa folk förbi som varken hällsar, byter några ord eller tittar på dig i ögonen och ler. Blogg värld är också en järvägstation men en total motsatts …
    Var skulle du vilja bo om du fick välja fritt ?
    Precis som du – Precis här.
    Stad eller land ?
    LAND – ÄNTLIGEN!
    Vilket är din största tillgång enligt dig själv ?
    Svaret är det samma som ditt plus kanske det berömda ”finska sisu” …
    Vad tror du dina vänner skulle säga är din största till gång?
    Vet ej. Att jag är en god vän kanske. Det försöker jag att vara i alla fall!
    Favorit mat ?
    Allt med massa grönt.
    Har du någon känd person som inspirerar dig ?
    Varje person vi träffar har något nytt att lära oss, men Moa Martinson så klart och många andra envisa kvinnor som för som inte har givit upp det som de tror på-
    Tror du på tankens kraft?
    JA och JA. Ingenting är omöjligt. Det största problemet för många dock är att man inte vet vad man vill.
    Vart vill du resa på din nästa semester ?
    … det spelar ingen roll. En vägs flygbiljett med familj och ryggsäck räcker långt.
    Vad är lyx för dig ?
    Att efter alla dessa år har hittat skattet bakom köksspisen. Efter alla ”resande” ha kommit tillbaka hem och förstått att skattet ligger där som jag började resan.

    Ha en underbar kommande vecka!

  5. Men åh!! Tack snälla!! Vad roligt och hedrande:-) Jag tar med mig awarden in i veckan och ska försöka svara på dina frågor så bra jag kan!

    Kram Cecce

  6. Men kära, goa, fina DU – TACK! ♥ Oj, vilken fin utmärkelse! Blir alldeles varm i hjärtat mitt! ♥
    Du berör mig oxå! 🙂
    Jag lovar att ta hand om denna fina utmärkelse så snart jag kan. I morron kommer det dock att bli en dag fyllt med en massa annat. Jobbiga saker…
    Men mer om det i morrondagens blogg!
    Tack igen och du – ha en fin måndag! En ny, spännande och orörd vecka startar ju snart…;)
    Kram fina du! ♥

Var inte blyg lämna en kommentar

