smolk i bägaren

Måndagen startade så bra härliga gäster på det lilla hotellet, Axl och Ruby har haft en livad och rolig dag på doggis, lite trött i huvudet rullar jag hemåt efter arbetsdagens slut.

Men plötsligt händer det.

När jag sitter där i bilen då ringer maken och talar om att jag ska förbereda mig på det värsta när jag kommer hem och jag får absolut inte släppa in hundarna. I min hjärna snurrar det vattenläcka, inbrott vad har hänt. Jo tack nog har det hänt något, en vinhylla med sex flaskor rödvin har rasat i golvet och jag kan tala om att det blir en förfärlig sörja av vin och glas i en salig röra.

        Torka köksluckor, torka, golv,  dammsuga, torka golv , dammsuga och torka lite till,
men jag ser det positivt, julstädningen är avklarad och rödvin det kan man köpa nytt.

 

 

36 thoughts on “smolk i bägaren

  1. Tjoooo va det va livat i holken… tur inte jag var där…för då hade jag nog legat och snurrat runt på golvet för att dricka upp det 😉 !!!
    Kraaaaaam

  2. Vilken otur och vilket jobb du åkte på. Ett glas är mycket och jag vill inte ens tänka hur mycket det blir av sex flaskor… Hoppas golv och annat inte tog skada.

    • Ja vilken sörja, golvet blir aldrig sig likt men det är redan reklamerat sedan innan och ska bytas ändå, så skulle det nu hända var det tur i oturen att det var innan bytet

  3. Fy farao! Blir alldeles matt. Kan tänka mig känslan. Av hopplöshet. Var ska man börja liksom…
    Men härligt att du kunde se nåt positivt i det hela – julstädningen är avklarad och nya vinflaskor finns på systemet…;)
    Kram och godmorgon!

    Ps. Jag verkligen KÄNDE din närvaro på min vänstra axel. Och så en annan go’ bloggis på den andra…:) TACK! ♥
    Och du må tro att jag kände närvaron av min man. Han var med mig. Jag pratade med honom, ja, och skällde lite på honom. Och på nåt sätt kunde jag känna att han skrattade. Jag skrattade oxå. Och han var nöjd. Stolt. ♥

    • Nu ryser jag lite, och du vet ju sedan innan vad jag tror. Visst finns han där med dig varje dag och han är säkert så glad när han ser att du kan skratta lite. Och jag är övertygad om att energier kan överföras ! Kram ❤

      • Och jag tror som du…jag har varit med om och känt för mycket för att överhuvudtaget tro något annat…liksom du. 🙂
        Kram

  4. Fy så tråkigt… men åååh så läckert det är med tegelstenen i ditt kök!!! Gillas mycket!

    kram kram och tack finaste för att jag blev utvald av dina 11 namn… svaren kommer så fort jag har lite mer bloggtid 😉

    kram kram Malin

  5. Fy sjutton så trist… bra att du kan se det positiva i det 🙂 Tur att inte hundarna var hemma och trampade i det i alla fall…
    Ha det gott!

  6. Tur det inte var värre än ngr flaskor vin 🙂
    Vi hade en OBH nordica oljepump som exploderade i vårt kök. Då räckte det inte att torka.. Nya tapeter & nytt golv fick det bli & en storstädning 🙂

    Sov gott!
    Kram

  7. Skönt att ha julstädningen avklarad, synd på vinet bara – riktigt alkoholmissbruk ni håller på med där nere i söder 😉 ……men du får vara glad att det inte var något värre än några spillda vinflaskor egentligen 😉

    Kram Ullis

  8. Men shit!
    Hoppas ni fick bort allt. Rödvin kan ju ge fula fläckar.
    Vilken tur att inte hundarna var hemma själva när det rasade ner.
    Kramis

  9. Plugg och större skruvar… säger jag! Men roligt kan det ju inte vara! Fast ändå tur att du inte kom hem först mad skäggen… alltid nåt att vara glad över! 😀

Var inte blyg lämna en kommentar

