I tid och otid

Dagens tema i fotoutmaning-vänner i mellan är i tid och otid, när jag tittar ut genom mitt fönster, vinden viner och snön yr, går mina tankar och min längtan till en soldränkt strand ett turkosblått hav, en solstol och en bra bok. För att ta sig dit behöver man färdas i ett plåtrör 10.000 meter upp i luften, man måste lyfta från ett flygplats kanske belägen på andra sidan sundet. Medan man väntar på att få kliva ombord undrar man ska flyget gå på Tid eller i Otid 

Detta får bli mitt bidrag till dagens tema i fotoutmaning-vänner i mellan.

dsc00403vinge      Fler teman på Tid och Otid hittar ni här 

ha en fortsatt fin söndag.
Tjingeling !

30 thoughts on “I tid och otid

  1. Kuligt tema och fin-fina bilder! Som vanligt! 🙂
    Åh, din beskrivning av en soldränkt strand satte verkligen igång min längtan med! Så härligt det skulle vara mitt i detta ruskiga väder!
    Kram och godmorgon! ♥

  2. Vilka fina bilder!!
    Även om jag är fasligt flygrädd kan jag ändå tänka mig att flyga söderut just nu:-) Lite sol och värme hade inte varit fel!

    Kram Cecce

  3. Jag kan få en enorm längtan efter att sitta i en plåtrör 10,000 meter uppe i luften. Just nu står helst en tripp till Stockholm på min önskelista 😉

    Hoppas du haft en fin andra advent!

    Lotta

  4. Nog för att det är vackert med den gnistrande vita snön,men sååå kallt och jag fryser jämt tycker jag. Att få komma till sol och lagom värme skulle vara skönt, bara ta det lugnt..**
    Ha det gott i snöyran,
    Kramiz♥

  5. Jag kollar dagligen efter resor till sol och värme, även om vi faktiskt inte kan åka just nu. Sambons höft måste läka ihop ordentligt först… men så fort han säger att allt är ok, så drar vi!!!

    Härliga bilder, som bara får mej att längta bort ännu mer!

  6. Jag är med på resan!!
    Vädret som det är nu idag påminner starkt om vintern i norr när det blåste över åkrarna. Jag tar tusen gånger hellre en blöt mild blåsig skånsk vinter!
    Nä idag blir det soffläge med någon bra film! Kramen!

Var inte blyg lämna en kommentar

