Vilken onsdag

Vilket härligt onsdagsväder vi bjudits på idag, några minusgrader, sol  gnistrande snö och nästan ingen vind en perfekt början på min helg som jag startade för några timmar sedan, fyra lediga dagar står för dörren, känns alldeles ypperligt och på de tre arbetsdagar och sen lång ledigt till den 14 januari. Jag känner mig väldigt nöjd med det upplägget.

fagel

Vill sedan vädret hålla sig så här  och vi får en vit jul då är jag extra nöjd, jag tror till och med att fåglarna trivs, de ser i alla fall ut att må bra när de samsas runt middagsbordet.

fagel1talgoxe  Ha en fin onsdagskväll, själv ska jag bege mig av på glöggmingel med ett gäng härliga qvinnor.
Tjingeling.

   

25 thoughts on “Vilken onsdag

    • Har ett 70-300 mm objektiv så jag kan vara på lite avstånd, men det gäller att stå still länge så jag kan lova att fingrarna var ganska stelfrusna 😉

  1. Du, vilket bra upplägg mellan arbete och fritid. Glöggmingel är mysigt…och gott. Kul att ni har lite snö där nere i södern.
    Jag jobbar för fullt men har jullov från nästa fredag och det ska bli skönt.

    Kram
    annika

  2. Låter som ett riktigt härligt upplägg! Och jag hoppas som du att snön ligger kvar länge än 🙂
    Vilka fina bilder på smågästerna vid middagsbordet, håller också koll på mina så jag inte missar om det dyker upp nån oväntad. Hoppas domherren kommer snart, de är väl fina 🙂
    Kram

  3. Sånt där upplägg har jag också ordnat åt mej. Önskade sådär på schemat och alla andra önskade ”runtomkring” mina pass. Sicken tur jag hade!!! Jag har tre långa dygnspass kvar nu och sen är det ledigt till nån gång i januari… 17:e, tror jag att det blev!

    Jag tycker att fågelstackarna ser lite frusna ut?

    Ha en skön kväll i trevligt sällskap!

  4. Lång ledighet är ju underbart mitt i vintern! Man behöver det. Härliga bilder på små vänner du visar. Åh, jag tycker det är mysigt när de kommer och vill äta lite. För ett par dagar sedan hade jag till och med en svart hackspett på besök, tror aldrig jag sett en sådan tidigare *ler*

    kram kram Malin

Var inte blyg lämna en kommentar

