Slår ett slag för Bristol Academy

Jag har nämnt de här tjejerna tidigare men känner att jag måste göra det igen,
Anna Jennie och Victoria  för jag beundrar dem och det de gör för barnen på Bristol Academy i Uganda. Där barnen får ta dagen som den kommer och kämpa för sin överlevnad.

livboj

För ett tag sedan läste jag ett inlägg i deras blogg  där de berättade att de köpt in dockor som man kunde få köpa, döpa och skriva en liten hälsning till ett barn på Bristol Academy  som sedan ska få dockan, så snart snart ska en liten docka flyga över jordklotet till ett barn i Uganda med en hälsning från mig, det värmer mitt hjärta att jag kan göra något behjärtansvärt och kanske sprida lite glädje till någon liten kille eller tjej på andra sidan jordklotet.

Jag känner i hela mitt hjärta att det arbete dessa tre fantastiska tjejer gör, det gör skillnad för ett barnen på Bristol Academy i Uganda, vi andra kan också hjälpa till och göra skillnad.

Ha en fortsatt fin söndag.
Tjingeling ! 

 

32 thoughts on “Slår ett slag för Bristol Academy

  1. Åh vilka underbara människor! Ska genast in på deras sida och kolla. 🙂

    Sv: Espree Simple Shed & Static Spray har vi. Pälsen blir jätteblank och fin, lätt att borsta, och inga snöbollar, men det finns ju en massa andra sorter som också är bra.

  2. Sv: Tack fina du! ♥
    Jo, jag vet…han följer mig. Och jag kan känna att han ler…♥
    Jag hoppas att dagen blir bättre. Den har faktiskt börjat lite tungt. Har ingen lust med nånting. Och så har jag bjudit hem två tjejkompisar på glöggkväll…:( Ja, jag hoppas sannerligen att det blir bättre.
    Stor KRAM tillbaka!

  3. Vilka fantastiska tjejer, blir både rörd o varm i hjärtat när jag läser deras blogg. Beundrar era insatser o hur ni visar att engagemang gör skillnad. Kramisar Tina

  4. Det är väl så att man är lite rädd för att det inte ska komma fram dit man har tänkt sig.Men visst vill man gärna dra sitt lilla strå till stacken…
    Kramar***

    • Detta kan bara vi svara på…En sak kan jag lova, vi skulle aldrig lägga all den tiden vi gör för att stoppa det i egen ficka eller utnyttja andra människors vilja att hjälpa. Hur andra gör, kan jag inte svara på men här kommer varenda krona fram till barnen på Bristol! Det finns inget annat! Våra resor ner samt mat och boende då vi är på plats betalas helt och hållet ur egna fickor. Vi väljer att åka dit och vi blir inte rika på det vi gör, iallafall inte på pengar! Så….varenda krona som skänks hamnar där dom ska, hos barnen på Bristol Academy. Anna 🙂

  5. Du har så rätt Åse… här kan jag skämmas lite grann… jag tänker mycket mer än gör något åt saken… Dags att börja fokusera, koncentrera och göra slag i saker och ting!!!
    Tack för bra inlägg!
    Kram BeA

Var inte blyg lämna en kommentar

