skrattfest

Idag ska jag ha skrattfest tillsammans med Jonas Gardell, jag har alltid gillat Jonas med jag har faktiskt aldrig följt honom på twitter, men i julklapp fick jag boken med ett urval av det senaste årets skarpaste och roligaste.

jesus_sista_ord_pa_korset_var_inte-gardell_jonas-21169506-frntlMedan så många far runt i butikerna för att rea fynda så skrattar jag tillsammans med Jonas, det passar mig mycket bättre för jag är ingen rea människa, visst gillar jag att fynda, men jag gillar inte att trängas med halva stans invånare.

Så idag är det du och jag Jonas.

citat: Mark gick in på turistbyrån i Ystad och frågade -Vad gör man på en ledig dag
i Ystad ?  Han fick svaret: Jaou, man kan alltid åka till Malmö.

Ha en härlig annandag jul.
Tjingeling

26 thoughts on “skrattfest

  1. Sv: Hihi! Vi får väl se. Än är inte dagen slut. Och jag har ju inte sagt att man inte får gissa mer än en gång…;)
    Kram och ha en fin fredag vännen! ♥

  2. Letar efter en födelsedagspresent och det är inte lätt så här efter jul när alla presentidéer redan
    är använda, men nu fick jag ett bra tips. Visste inte ens att den där boken fanns, men tror den kommer passa utmärkt.
    Ha det gott!
    Melodys matte!

  3. Jag följer honom på twitter:-) Älskar hans humor!

    Ser att du haft en riktigt fin jul med nära och kära och att ni ska ut och resa till våren. Så härligt:-)!!

    Önskar dig en riktigt god fortsättning!

    Kram Cecce

  4. Nej den där rean klarar jag mig också utan, gillar inte när det blir så mycket folk. Då låter din dag mycket bättre hoppas du fick en bra skrattfest :). Kram Jennifer

  5. Nja…rea är inget för mej. Jag trivs bättre här, under min korken, där jag kan lukta på blommorna. 😉

    Jonas är jätterolig, om jag är på rätt humör. Men frågar du min syster så är hon alltid på rätt humör.

    Kram

  6. Precis som här hemma hos mig, förutom att jag dessvärre inte fick Gardells bok – skulle gärna
    läsa den:) Här är det fotoböcker som gäller, inte alls lika GODA skratt:)))

  7. Låter som en härlig dag:)) Jag gillar inte heller trängseln i julhandeln, puh!!!! Gardell är en riktig favorit, så mysig människa:))) Kul läsning:)

    Kraaaaaam aka

  8. Han är verkligen en fascinerande människa, Jonas Gardell. Både rolig och djup. Det låter som en härlig bok och du gjorde helt säkert rätt i att stanna hemma med boken och inte ge dig ut i rea-trängsel. Jag säger som du. Fynda är kul men inte att trängas på annandagen.
    Kram Maria

  9. Vilket bra val du gör! Blev många skratt när jag och mannen var och såg honom i Kba, älskar hans kroppsspråk och lek med ord 🙂
    Och så skönt att kunna välja bort rean, samma här 🙂
    Kram

  10. Nu känner jag att den boken skulle passa mej ypperligt också…!! Älskar Jonas humor…han har ofta en undermening i det hela också. Å trängas med folk på rea…nej fy valen, det är det då inte värt för att sen konstatera att julen satt sina spår när man står där i provhytten…Hoppas du haft en riktigt skön eftermiddag!!
    God Fortsättning!!
    Kram kram

  11. Gärna rea men inte på annandagen. Då ligger jag på soffan o slöar, tittar på film o äter julgodis i mängder. Känns betydligt skönare än trängas med en miljon människor. Ha det bäst! Kramisar Tina

  12. Hahaha! Citatet var väldigt bra…;)
    Och jag betvivlar inte för en sekund att du får en underbar dag med Mr G. Som för övrigt även tillhör mina favoriter. 🙂
    Ingen rea för mig idag, men det är inte HELT omöjligt att det blir en ANNAN annan dag. Man kan ju lätt missa nåt som man bara måste ha. 😉
    Kram och ha det fint! ♥

  13. ”ASG”…. Ja ha en härlig stund med Jonas! Jag är som du: – Man ork int trängas!!!
    Nepp vi myser på var sitt håll du och jag kära Å!!!
    En varm kram kommer här!!!

  14. *ha ha ha*
    Kanske du skulle söka dej ett nytt jobb… som turistvärd i Ystad? Är helt övertygad om att du skulle ha ett helt annat svar att ge!

    Här i Mellansjö finns inga affärer överhuvudtaget och inte heller jag är nån rea-shoppare. Men faktum är att jag ska ta mej en tur till ett shoppingcenter nån dag framöver, eventuellt imorgon. Sture ska köpa garderober till lägenheten och själv ska jag se om jag kan hitta en födelsedagspresent till ett barnbarn som fyller år i början på mars. Vet vad jag vill ha till honom och var jag möjligen kan hitta det. Finns det inte så köper jag ändå, nu eller sen. Tänker inte rusa runt och trängas med folk bara för det. Icke. Roligare kan man ha.

    Ha det gott och skratta mycket!

Var inte blyg lämna en kommentar

