som en planka

Jag är absolut ingen jeans människa, eller jo jag tycker jeans är hur snyggt som helst men inte på denna kroppen. Rak som en planka alltså ingen midja, pinniga sparris ben och definitivt ingen rumpa, så kan ni själv tänka er hur enkelt det är att köpa jeans som sitter bra på denna kroppen.

blajeansFör så där 8-9 år sedan köpte jag mig ett par jeans från Acne, de satt som en smäck och jag fullkomligt älskade dem, men se även ett par älsklings jeans måste gå till de sälla jaktmarkerna,  idag var det med en tår i ögat som vi tog farväl.

Nu skulle de ske, nya jeans skulle inhandlas, när maken kunde tänka sig att följa med då gäller det att smida medans järnet är varmt.

fickahjarta         Iväg for vi till Kids and friends, övertygad var jag att skulle jag komma hem med något skulle det säkerligen inte vara ett par jeans, snarare en klänning eller tunika. In i provrummet följde två par jeans och en 7-8 tunikor, med till kassan följde två par jeans och ingen tunika. Hoppas innerligt att vi kommer att trivas tillsammans.

rodarod-bla  Ha en fin fredagskväll.
Tjingeling !

 

23 thoughts on “som en planka

  1. Fin blogg du har! 🙂

    Älskar Please Jeans, köpte mina hos elsaleonie.se och det funkade bra. Fri frakt och man får 10% av köpet tillgodo nästa gång och det blir ju en del. 🙂

  2. Jaha… vi kanske har samma storlek du och jag 😉 …. så tycker du inte om dom får du väl sälja dom till mig sen 😀 !! Super snygga!! Men…. jag har förstått att du har BRA smak din lilla donna!!! 😉
    Stora kramen kommer här!!

  3. Lycka! Att hitta byxor som passar är inte bara svårt – det är jobbigt också, särskilt nu på vintern 🙂

    sv: Jag fick inga julklappar alls. Så går det när man inte är snäll… 😉

  4. Nu får jag uppdatera mig i jeansvärlden, Please jeans känner jag inte ens till.
    Mina senaste satt ju bra i provrummet, men nu passar de inget vidare. Undrar vad det
    kan bero på? Men nog vill vi se dig i jeansen!
    kram Melodys matte

    • Jag bryr mig inte så mycket om vad för märke jag köper, huvudsaken är att de passar och känns som man ska trivas i dem. Fattar inte heller vad som händer varje jul, tvättar på samma grader och ändå krymper kläderna 😉 kram och ha en fin lördag trots det grå vi bjuds idag.

  5. Men..jag vill ju se dom PÅ dig!
    Jag tror säkert att du passar i jeans.
    Annat är det med mig och klänningar. DET passar inte. Fast jag tycker att det är sååå fint med klänning.
    Kram!

  6. Haha, vilket kul inlägg:)) Håller med ovan, din form låter perfekt för jeans:)) Och wow, de där jeansen är ju bara huuuur snygga som helst!! Lova att visa hur blev i dem:)))

    Stöööörsta kraaaaaaamen aka

  7. Låter super!! Tror inte jeans är lätt oavsett vilken kroppsform man har! Jag är kortare och rundare men har svårt att få till det ändå.. De ser riktigt snygga ut!! Kram Sara

  8. Men jag tycker din kropp låter som gjord för jeans. Kanske en modell för killar. Själv trivs jag av någon anledning inte i jeans…

    Ha en fin kväll!

  9. Jeans är inte lätt tycker jag, men har man tur och hitta ett par som sitter bra då blir man lycklig**
    Håller tummarna att ni hittar varandra till hundra procent..
    Kramar♥

Var inte blyg lämna en kommentar

