facebook

Precis som så många andra finns jag och bloggen nu mera på facebook, bara jag har nog funnits på ansiktsboken sedan tidernas begynnelse men nu har även bloggen fått en plats där. Lite hjälp fick jag ta av den här tjejen , tack snälla Kicki för ditt mail. För som vanligt när jag gör något så får det gärna gå i hundra nittio och då blir det lätt lite tokigt. Men nu borde det fungera – kanske om jag har tur.

Vill ni hänga med mig där så hittar ni dit här 

Dags att ta tag i dagens bestyr.

straHa en fin onsd… eller är det torsdag !
Tjingeling  

 

40 thoughts on “facebook

  1. Hej Ase!Vad kul att du titta in pa min blogg och lamna en kommentar. Alltid sa kul med nya bekantskaper och darmed bloggar. Kikade runt och holl pa att smalla av nar jag sag er nyarsbuffe. Vilken fantastisk middag det maste varit. Alskar skaldjur.
    Vi ses!
    Anette

  2. Spännande att ha bloggen på FB! Jag är så teknikhandikappad att jag inte ens tänkt tanken. Ja, det plus att jag bara har en handfull läsare då kanske. Haha!
    Lycka till med ditt FB!

  3. Fb är inte min grej, jag hänger kvar här på bloggen om du inte misstycker:)
    Däremot ska ju nu börja på Instagram, mina älskade barn tjatar! Jobbigt det här att hålla
    koll på ALLA sociala medier;)

    Kram Åsa

  4. Jag gick med i FB innan jag började blogga. Nu är jag nästan aldrig där, utan nöjer mig med bloggen där jag får ta precis hur stort utrymme som jag vill 🙂

  5. Nu skulle jag väl behöva en förklaring…är ju inte så insatt i det hela! Men du kommer alltså att fortsätta med bloggen som vanligt om jag förstått rätt…?? FB…det har jag, men har aldrig riktigt velat blanda ihop min FB med min blogg…så nu kan alltså alla dina FBvänner även läsa din blogg…?? Gud…så dum jag känner mej…med alla dessa frågor…***skrattar***!!!
    Ha en bra dag…från en med en massa frågetecken i skallen just nu…
    Kram kram

    • Fniss, finns inga dumma frågor. Jag skapade ett nytt konto för bloggen, så alla mina vänner på mitt eget FB konto kan inte läsa bloggen, eller jo det kan de ju via själva bloggen om de vet att den finns. Tidigare länkade jag bloggen till mitt eget FB konto men kände nej det passade mig inte. Nu provar jag så här.

      Så när jag skriver på bloggen länkar jag till bloggens FB konto, de som gillar får uppdateringen på sin FB sida. Har själv en del bloggar jag följer den vägen. Gud detta blev rörigt , hoppas du förstår hur jag menar. Kramen

      • Jaha…eller…nähä…får nog läsa det här några gånger…men jag förstår att alla dina Fbvänner inte automatiskt kan läsa bloggen…det är väl så jag känner angående mej själv, man har många på FB som är ytligt bekanta, och som man kanske inte vill dela bloggen med…inte för att man är direkt hemlig eller så…men ändå…TACK för att du tog dej tid att förklara!!

  6. Det där med FB förstår jag mig inte riktigt på,och det är knappt bloggen blir uppdaterad som den borde, så hur skulle jag hinna med att håll en fräsch FB..**
    Bra att du behåller bloggen här som den är också..
    Kramiz♥

  7. Jag som funderar på att avsluta mitt privata FB – är lite halvt trött på den mediala uppdatering man ska ta till sig överallt. Känns som att det räcker med bloggen MEN så blir man lite rädd att man ska missa nåt ändå……suck – svåra i-lands val man har att göra med 😉

    Kram Ullis

  8. Menar du att du lägger ner den här bloggen och inte kommer att skriva här nåt mer?! Kan det vara möjligt?

    Jag har inte nåt medlemskap i FB och kommer inte att skaffa mej heller.

    Känns sorgligt om det skulle vara så…. att vi inte kommer att ”ses” nåt mer?????!

Var inte blyg lämna en kommentar

