Årets första

Årets första fotoutmaning vänner emellan och temat är årets första . För mig får det bli årets första besök på Malmö Mässan där vi spenderade lite tid på Tutankhamon utställningen.

lejon

Kameran fick stanna hemma för jag trodde inte att man fick lov att fotografera inne på utställningen men se det fick man, bilderna fick bli tagna med mobilen.
I vilket fall som helst hade jag nog inte kunnat hantera kameran idag för i fredags trampade jag fel när jag skulle gå nedför vår spiraltrappa, man kan lungt säga att jag föll som en fura och idag är höger armen inte speciellt brukbar. 

gubbe

Årets första kunde även varit årets första  fall. ( och förhoppningsvis sista )

trappan

Vill ni se fler bilder på temat årets första så titta in här

Ha en fin söndagskväll
Tjingeling ! 

   

32 thoughts on “Årets första

  1. Oooops…det kunde ha slutat ännu värre…sen ska man försöka famla efter något att ta tag i också…kan bli mycket brutet på vägen ned om man har otur!! Så nu är det några dagar i stiltje…?? Eller…??
    Fina bilder från mässan, och ser att du har betydligt bättre mobil än jag…suck.
    Ha en bra start på veckan, trots alla blessyrer!!
    Kram kram

  2. Oj herregud ett fall i en trappa kan ju tamjetusan leda till döden så du skan og vara glad att det gick så bra som det gick 😉 Jag har ramlat i vår trapp en morgon också och väckte hela familjen det lät nog som en jordbävning innan jag kom ner till golvet sen var jag både blå och svullen över hela kroppen 😉 Krya på dej!!!

    Kram Ullis

  3. Aj, aj vännen, hoppas det inte är allvarligt, för det lät riktigt otäckt. Fina bilder o det låter som en spännande utställning. Kramisar Tina

  4. Men åh, det låter riktigt läskigt med ett fall i trappan på det där viset! Bra att du ska till farbror doktorn i morron. Ta det säkra före det osäkra…Hur som helst – krya på dig!
    Stor KRAM från ett annat hörn av Skåne! ♥

  5. Men vilken otur. Hoppas att du snabbt hämtar dig efter fallet.

    Den utställningen har jag tänkt se men inte kommit till skott. Men i och för sig har jag sett en del på plats i Egypten…

  6. Precis en sådan trappa hade vi tidigare, sålde den på Blocket. Tänkte först att det kanske var du som hade köpt den, men vid närmare titt så är den inte riktigt lika. Så fort barnbarnen lärde sig krypa var de dit direkt, så blev grind till vardagsrummet där den fanns. Hoppas verkligen att
    du inte är allvarligt skadad.
    Kram
    Melodys matte

  7. Hur faller man som en fura i den trappan… undrar jag då? Men att man kan skada sig i när man faller i den kan jag gott förstå! Hoppas att du inte brutit nåt… fast andra skador kan ju också göra riktigt ont! Krya på dig och En God Fortsättning på det nya året
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

