Grisen

Först tack alla ni fina som kommit med glada tillrop, det värmer. Morgonen startade jag på gymmet hos sjukgymnasten. Nu är armen tejpad och jag ser ut som en julgran. Trist är det för jag var så bra igång med min träning, nu är det slut med TRX och löpning ett tag framöver, cykling funkar däremot bra och det är ju toppen jag som avskyr att cykla.

gris

Dyrt blir det också, jag hade hellre stoppat de slantarna i spargrisen, men nu är det som det är jag lever, andas, står och går så jag ska inte gnälla. Det finns de som har det mycket mycket jobbigare där livet tagit en oanad vändning, dit går mina tankar ofta när jag gnäller eller när någon annan gnäller.

Så färdigt gnällt, eftermiddagen bjuder på go fika med go vänninan och det är trevligt.

Ha en fortsatt fin måndag.
Tjingeling.     

23 thoughts on “Grisen

  1. Jag stöp utför källartrappan häromåret. Gick alldeles för länge utan att få nån hjälp alls, det var dumt. Det tog oändligt mycket längre tid att komma igen då…

    Lycka till med allting!

  2. Tråkigt att du har ont, men bra att det finns hjälp att få …även om det kostar 🙂 Har också haft problem och det är inte roligt för kassan. Håller med dig, fika med en kompis gör ju livet mycket lättare då *ler*

    kram kram Malin

  3. Men har du skadat dig??? Inget allvarligt hoppas jag…
    Det är helt ok att gnälla ibland, även om det alltid finns de som har det värre!

    Kram cecce

  4. Ibland behöver man faktiskt få skaka av sig lite gnäll också=))
    Vilken otur! Hoppas att du kommer igen snart med träning och allt.

    Själv åkte jag omkull efter hunden som blev rädd när dom smällde iväg en raket bakom oss i helgen. Eftersom att jag vägrade att släppa kopplet så slet jag sönder byxorna och har nu färgglada knän…Men hunden stod kvar, det var det viktigaste=))

  5. Skönt att få gnälla av sig och sen gå vidare. Inte är det kul att skada sig och missa träningen. Nu har jag missat en del träningstillfällen för lusten har inte infunnit sig men i morgon har jag bokat in mig på cirkelgym, på en reservplats. Skönt att komma igång igen.
    Känner igen spargrisen för jag hade en röd sån.

    Krya på armen.
    Kram
    annika

  6. Man kan visst få gnälla, för det är ju jobbigt för en själv om man skadar sig och inte kan bruka sina kroppsdelar som man vill.
    Sköt om dig nu
    Kram vännen♥

  7. Gnälla måste man får göra ibland o framförallt när man druttat omkull ordentligt o skadat sig. Skönt att höra att du står o går ialla fall, värre med armen förstås. Ta hand om dig vännen o ha en skön kväll. Kramisar Tina

  8. Om man inte gnäller lite och låter sig känna efter när det är jobbigt och besvärligt, så kanske man missar de där dagarna då livet känns riktigt bra!
    Hoppas din armskada inte blir långvarig!
    Puss från Melody
    Matte hälsar

  9. Vad tråkigt att du gjort dig illa! Visst håller jag med dig, jag tänker också ofta på de som har mycket värre problem, men man får tycka att en obrukbar arm är jobbig att ha.
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

