en grå blöt filt

En grå blöt filt ligger över vår lilla stad, dagen i dag är verkligen gråaste grå, när vi såg solen senast vet jag inte, nu skulle det behövas lite ljus och sol så man kan ladda med nya energier

Som ett brev på posten kom den förkylningen, inte som en avi man hämtar ut på postkontoret, för det kunde man ju låtit bli  utan rakt ned i brevlådan damp den. Så denna grå och blöta onsdag ägnas åt te, bloggpromenad, levande ljus, pappersnäsdukar och lite lek med kameran. 

ljus

   När jag ändå sitter här och knappar på datorn passade jag på att köpa en ny väska till min kamera, för det tyckte jag att både den och jag var värd.

blommanparlhyacint Ha en fortsatt fin onsdag.
Tjingeling !

20 thoughts on “en grå blöt filt

  1. Ping: Intet nytt här inte |

  2. Fy då, jag gillar bättre den där sorten man hämtar ut… så man kan bestämma själv *ler*
    Älskar ditt ord, ”bloggpromenad” Underbart!!!
    Hoppas du snart känner dig bättre!!!

    kram kram Malin

  3. Men grått + förkylning = inte kul. Hoppas ljuset kommer fram idag och att du kryar på dig en aning.
    Kul med nu fotoväska, det livar åtminstone upp en aning i allt det gråa:)

    Varma kramar Åsa

  4. Åh! Vad frestad jag blev nu då – den där grå ryggsäcken på sidan skulle jag vilja ha. Får se om jag kan stå emot – eller inte. Kameran bara ligger och ligger och i längden är det verkligen tråkigt att bara använda mobilen eller den lilla kompaktaren.

    Tack för tipset och skynda på med att bli bra.

  5. Just nu känns det som att det varit grått och blött länge…
    Snö vill jag ha och sol förstås om jag får bestämma=))

    Hoppas att du kryar på dig nu!

  6. Krya krya bästa bruttan!!!! Å du… vilken väska valde du???? 😉 Tror du Tomten hittade hem hit med väskan eller klockan eller så… nääää int hade jag vart tillräckligt snäll heller!!! Hittade han hem till dig med väska och klocka??? 😉
    kramen karamellen!!!

    • Tomten kom varken men klocka el väska, och jag hade faktiskt varit snäll. JÄTTE snäll. Det blev gadget bag – black från Jill-E . Kramen damen

  7. Hmm… Jag tror jag ska undvika att berätta om det väder vi haft på sistone. Dessutom kanske du ska vänta lite innan du går in på min blogg… 😉

    Krya på dig!

  8. Så tråkigt med en förkylning men det är tur att det finns en kamera och en dator att leka med.
    Jg gjorde bort förkylningen innan jul. Tyckte det var bäst så, liksom. 😉 😉

    Kram och krya på dej!

  9. Trist med förkylning. Har en sådan jag oxå som har stannat kvar nu under två veckors tid, känner att det är dax att bli fri från den snart. Hoppas att din inte är lika envis. Och ja, visst längtar man något vansinnigt efter våren nu.

  10. Stackars dig som blivit förkyld. Jag har kämpat med förkylning hela december så snälla skicka inte hit den när du är klar. Jag längtar också efter sol och vår värme😊
    Jätte fina bilder bjuder du på och då slår det mig att de bilder som leks fram är oftast de bästa.
    Krya på dig vännen.
    Kram kristina

  11. Här undrar barnbarnet Victor, hur det kan vara sådant här väder när han fått en lillebror i natt!
    En sådan här dag borde väl solen lysa! Håller fullständigt med honom. Känns som om dimman kryper in i huvudet på mig eller är nattens sömnbrist som börjar kännas.
    Krya på dig!
    kram
    Melodys matte

  12. Grått och trist är verkligen rätta orden! Men, men…man får försöka göra det bästa av varje situation. Och det verkar ju du göra…:) (Och jag med…)
    Kram till dig och krya på! ♥

Var inte blyg lämna en kommentar

