Anna, Victoria och Jennie

Jag har skrivit om de här tjejerna förut och jag gör det så gärna igen, för de har verkligen berört mig, deras engagemang och det de gör för barnen på Bristol Academy i Uganda.

Hur de kämpar för att ge barnen på Bristol ett bättre liv, en chans att gå i skolan, få ha kläder på kroppen och mat på bordet. 

Saker som för oss och våra barn oftast är en själv klarhet.

 Det dessa tjejer gör, gör skillnad och det vi kan göra, kan göra ännu större skillnad. Jag är en människa som är riktigt restriktiv med vart och till vilka organisationer jag skänker en slant, så hamnade jag av en händelse hos de här tjejerna och deras blogg för ett tag sedan. Jag har läst, jag har fällt en tår men jag har också skrattat och jag har framför allt känt att jag ville vara med och göra skillnad, göra skillnad för ett barn i Uganda.  

uganda

Strax innan jul tror jag det var, hade tjejerna köpt in dockor som man kunde få köpa, namnge och som sedan ska flyga med dem till Uganda för att överlämnas till ett litet barn på Bristol, ett barn som kanske aldrig ägt en docka. Så om mindre än 40 dagar flyger min docka från Sverige hela vägen till Uganda med en hälsning från lilla mig och det känns stort, riktigt stort.   

Många bäckar små………. 

Eddie och barnen på Bristol Academy

Ha en fin torsdagskväll.
Tjingeling !

5 thoughts on “Anna, Victoria och Jennie

  1. Åh jag blir alldeles rörd av ditt inlägg och samtidigt glad över att människor bryr sig!! Vilket bra initiativ med dockan – heja dig som är en fin medmänniska!!!

    Stööörsta kraaaaaaaaaamen aka

Var inte blyg lämna en kommentar

