ont krut

Ont krut förgås inte så slätt, när knoppen och kroppen är på en väldigt låg nivå då får man  hjälpa den liten på traven, morgonens frukost bestod av ett stort intag av C vitaminer. Hallon, blåbär, lime, kessela, hasselnötter, kokos och en skvätt vanilj joghurt allt ned i mixern, sen blir det ett herrans liv men efter några minuter är en härlig smoothie redo och till det en stor balja te.

smothieHostan håller på att göra mig och min haverade arm smått galen, men nu ska de små djävuls bacillerna ur kroppen för på måndag är det dags att börja jobba.    

När jag ändå sitter här och kan inget annat göra kan man passa på och dagdrömma lite, surfa omkring på olika resesidor och fundera på vart sommarsemestern ska förläggas Sardinen, Sicilien, Kroatien sol, blå himmel, turkost vatten, god mat och dryck.

Finns det några tips ?

Ha en fortsatt fin torsdag.
Tjingeling.

På facebook 

 

12 thoughts on “ont krut

  1. Hosta… kan det smitta som virus över internet, månntro? Hur som haver, så sliter jag med sånt, jag också. Sover drygt en timme innan det satt igen sej i halsen, så jag måste upp och hosta, hosta, hosta… som nu… mitt i natten. Blir så trött av att inte få sova och sambon blir ju lika trött, han… som inte heller får sova i lugn o ro.

    Nåja, det ger väl med sej så småningom. Gärna före tisdag, för då ska jag jobba ett helt dygn, nästan. Skulle behöva vara skapligt pigg då!

    Ha det bra och krya på dej!

  2. Gud vilken goding till smoothie en som förhoppningsvis ger dina bacillusker en skjuts ut ur kroppen,hehe…
    Ja nog kan man drömma sig till sommaren och sköna värmen såna här gråkalla dagar.
    Italien låter inte alls tokigt,jag har aldrig varit där och det finns många fina ställen att upptäcka..
    Krya på dig nu med förkylningen och armen
    Kramar♥

Var inte blyg lämna en kommentar

