Min tid

Så där mellan varven behöver jag min tid, min egentid, då ger jag mig ut och är bara jag. Huvudet rensas på tankar jag strosar omkring helt planlöst, inget mål, ingen plan bara vara. Idag var det  en sådan dag då jag vandrat längs havet, några minus grader, vinden som nyper i kinderna ganska grått , ingen sol men ack vilken lisa för kroppen och knoppen.

btyggahyttBadhytterna ligger öde i väntan på sommaren då de ska fyllas med solstolar, hinkar och spadar.

hanglas

  havisbank-naraNär det blir vår då ska jag sitta här med mitt kaffe och njuta av havet, solen och fågelsång 

is-brygga

Ha en fortsatt skön söndag.
Tjingeling 

42 thoughts on “Min tid

  1. Egentid som är så viktigt!!! Jag tar mig en hel del egentid 🙂 I perioder blir det mer eller mindre. Men oj oj oj, vilka vackra bilder du bjuder på!!!

    kram kram Malin

  2. Vilka underbara bilder du tagit. Jag gillar dem alla men foll for den med badhytterna. Varfinns det sadana? Har i Melbourne finns ett stalle som heter Brighton och dar hittar men jattehaftiga badhytter. Men de ar svindyra. Kostar runt $150.000 eller mer sist jag horde. Det ar runt 1 miljon kronor det. Dessutom sa ager man dem inte sa de kan inte ga i arv utan efter 99 ar sa gar ”hyrestiden” ut fast man kopt dem. Sa de ar bara en statuspryl for dem med pengar. Fast de ar saaaa lackra.
    Ha det fint!
    Anette

  3. Egentid är så viktigt. Jag älskar också att strosa runt i egna tankar i vackra omgivningar, men nu tycker jag att det är för kallt! Vill bara kura ihop under täcket och knappt åka och handla…är verkligen ingen vintermänniska!
    Hoppas hoppas att vi får en tidig vår!
    Angående tidningsjobben, jag tror att Hembakat finns i butikerna ännu, sen blir det några vår och sommarjobb som dyker upp.
    Ha det bra!
    Kram Camilla

  4. Så vackra vinterbilder.Egentid behöver nog alla och gå vid havet är inte fel. Ser ut som stranden vid Ystad Saltsjöbad tyckker jag. Var där förra vintern…

    • Igår em fick vi snö så det heter duga, är glad att jag kör jeep när jag skulle hämta hundarna på doggis annars hade jag aldrig tagit mig dit

  5. Jag kan känna igen den där känslan, när själen och huvudet liksom ska få sitt…när man kan njuta, nästan bli lite vemodig och ändå må väldigt bra, det blir som en härlig kompott alltsammans!! Ofta har jag kameran med också, och det syns ibland på bilderna i vilken sinnesstämning jag befunnit mej.
    Fina bilder du visar idag!!
    Kram kram

  6. Härliga bilder. Att få rå om sig själv, vandra i sina egna tankar och bara vara det är så underbart och väldigt viktigt, för alla. Att dessutom få ha kameran med är ett stort plus.
    Förstår att det är skåne men var?
    Kram Kristina

  7. Ljuvliga bilder. Älskar själv stunderna när man promenera själv. Fundera, rensa huvudet o planera, tid som är värdefull för mig o för att jag ska må bra. Kramisar Tina

  8. Visst är det skönt och behövligt med egen tid. Kan man så ska man absolut unna sig det.
    När jag går med hundarna ute i skog och mark då njuter jag och tankarna kan fladdra fritt. Vi ”pratar” lite hundarna och jag.Ju äldre hund desto mer kan man nästan ordlöst veta och känna in hur hunden mår och vad han vill…
    Underbara bilder du bjuder oss på igen, det tackar man för**
    Kram vännen♥

Var inte blyg lämna en kommentar

