leka med vatten

Gråaste grått har vi bjudits denna söndag, då passar det bra med inomhus aktiviteter och idag har jag lekt med vatten, ett projekt som inte alls blev som jag hade tänkt mig. Vatten, karamellfärg, olivolja och fotoboken. Låter ju hur enkelt som helst, trodde jag. fram med glasskålar , teskedar och tandpetare. hälla, droppa, stänka och skicka maken till affären för inköp av mer karamellfärg, inte hjälpte det, det blev helt enkelt pannkaka av allt ihop  

blå

rod

Men skam den som ger sig en vacker dag ska  jag få till det, och för guds skull säg inte att bilderna blev fina för det är inte sanningen, sanningen är katastrof och hade jag inte varit så glad för min kamera hade risken varit stor att den just idag hade åkt ut med objektivet först.

Tjingeling       

36 thoughts on “leka med vatten

  1. Ping: Olika | And then there was !

  2. Släng för allt i världen inte ut kameran. Det blir alldeles för dyrt…. Släng vattnet, oljan och karamellfärgen…och glaset i värsta fall. Det går bättre nästa gång och då berättar du för oss nyfikna hur man gör 🙂 🙂

    Tack fina du för dina varma ord hos mig…. ♥

    Kramar
    Kicki

  3. Hvilken her kreativ sans at have 🙂 men forstår udemærket dine frustrationer, vi er ”vores egne” hårde dommere, og når det ikke bliver som tiltænkt…! 🙂 Jeg synes det ser vildt fedt ud, men ved jo heller ikke hvilke planer du havde i hovedet :0)
    God dag – kram

  4. Fniss…jo men den sista, den är riktigt cool med den flerfärgade ringen uppe vid ytan…!!! Släng nu för sjutton varken objektiv eller kamera, för du är absolut inte ensam…För något år sen var det någon som gjort urläckert med bubblor i diskhon…!! Jo men visst!! Resultatet blev en ilsken kärring med nackspärr (eftersom det inte är bekvämt att luta sej över diskhon i flera timmar…) och ja…bilderna åkte direkt i papperskorgen. Så det är inte alltid så lätt som det verkar…
    Ha det gott!!
    Kram kram

  5. Ok, som du vill. Då säger jag att de är läckra, för det tycker jag. 🙂
    Men jag kan förstå din frustration om de nu inte alls blev som du hade tänkt dig. Då blir man lite förbannad. Eller frustrerad. Och då kan nästan saker flyga och fara…;)
    Just nu är jag väldigt glad för att du gillar din kamera så mycket, för jag ser fram emot så många fler bilder här hos dig! 🙂

    Kram och godmorgon! ♥

  6. Övning ger färdighet!
    Och med risk för att få skäll så måste jag ändå säga att jag tycker att den nedersta bilden är cool!
    Tror du kommer att få det resultat du vill med tiden=))
    Kram

  7. Jag tycker bilderna var jättehäftiga men så vet jag ju inte heller hur du hade tänkt dig att det skulle bli så jag har inget att jämföra med – den röda var riktigt cool 😉

    Kram Ullis

  8. Jaha. Om jag nu inte får skriva som jag tycker. Att dina bilder är fina. Ska jag då skriva att jag tycker att de är fula och därmed ljuga?!

    Nädu, Åse… nu gör du mej bara förvirrad i min förkylda hjärna.

  9. Ha ha! Känner igen frustrationen 🙂 Men vilken tur att kameran inte åkte ut. Det ser ju ut att kunna bli något spännande av det där med olja och färg. Tålamod är nog nyckelordet tror jag 🙂
    Kram Maria

  10. Pannkaka tycker jag inte – på väg att bli nåt stort och vackert! Och visst är det frustrerande när man har en bild i huvudet man vill skapa men inte kommer på HUR!!! Ha en fin kväll!!

  11. Nu är du hård mot dig själv. Hade du beskurit den under bilden något så har du ett område i mitten av bilden som ser klart och fint ut 🙂 Har också provat, men lade ner 🙂 Då hade jag inte så mycket tålamod… men ser väldigt mycket fram emot hur det går för dig! Det är väldigt vackert med färg i vatten, så ”keep on going”!!!

    kram kram Malin

    • Malin , har njutit av så många inspirerande bilder hos dig, att jag nästan får hicka. Men nån dag nån gång ska jag få till en ordentligt bra vatten bild. Fortsätt inspirera så ska jag kämpa på. Kram

  12. How Cool! Det där måste jag testa någon gång! Finns massor av roliga karamellfärger nu förtiden!

    Idag +2 grader o lite grått! Perfekt innedag!

    KRAM Anna

  13. Jo, som de andra kloka tjejerna har skrivit så är det ju relativt. Det jag gillar kanske inte du tycker om. Men hur som haver så är det kul att testa. Jag har sett några fler som också testat detta. Själv har jag mest tittat :).
    Här är det fortfarande vinter men till veckan verkar det som mildväder är på g.

    Kram
    annika

  14. Du måste ha haft andra bilder i huvudet och jämfört dina resultat med dem. Jag som inte vet vad du tänkte dig, tycker att dessa är fina. Men när du sen når vad du ville, då blir glädjen desto större – för tänk om allt alltid låg serverat rakt framför nosen utan ansträngning, då är det inte alls lika roligt. Själv är jag t ex inte så glad i manipulerade foton, där man i efterhand ändrar förutsättningarna allt för mycket i redigeringsprogram, utan tänker alltid ”någon gång får jag till det ändå. Någon gång!” Precis som du, alltså!

  15. Jag kan bara hålla med kommentaren ovan, konstverk i mina ögon:) Hoppas få se mer av detta spännande projekt:)

    Kraaaaaaam aka

  16. Skönhet ligger i betraktarens ögon :)) Jag gillar dina konstverk. Men är man inställd på ett annat resultat så förstår hag att du blir besviken. Kram Ester

Var inte blyg lämna en kommentar

