Olika

I vår familj finns det två som är väldigt olika, en har alltid varit vildare än vildast och gör skäl för sitt namn, Axl Rose, han rockar, älskar livet och älskar upptåg, kan han spela oss ett spratt gör han gärna det och han är inte sen att bjuda upp till bus. En kille med massor av humor. Träning och allvar finns inte på världskartan, livet är en fest och ska levas här och nu i full fart. 

axl-trav

I ur och skur vistas han gärna utomhus, desto smutsigare desto bättre.

axl-vild

Sen har vi prinsessan Ruby Rose, som fått sitt namn efter en Australiensk fotomodell, går inte gärna ut när det regnar vill inte bli blöt om tassarna och vill vara sin matte till lags, träning är kul bara matte blir glad. Sitter gärna i solstolen eller luktar på blommorna. ”knorrar” när hon njuter och tycker själv att hon är väldigt fotomodell vacker.

Men en sak har vi alla tre gemensamt vi tar gärna sovmorgon.

rubyruby2   Många har undrat vad målet var med vattenleken det var helt enkelt en liten lek bara, inspirationen till att testa fick jag hos Malin,  hos henne finns det så mycket vackra bilder att man nästan svimmar.

Tjingeling !

30 thoughts on “Olika

  1. Vilka härliga bilder på dina hundar! Det är roligt att läsa om hur olika du
    upplever dem, visst är det charmigt 😉
    Du har verkligen en mysig blogg!!
    Ha en goer fredag 🙂

  2. Ungefär som med syskon…behöver inte vara speciellt lika heller!! Å nu kan jag berätta att du, tillsammans med några andra bloggare har mer eller mindre avgjort mitt ev framtida valpköp, det måste bli en schnauzer!! Har jag tar tur så blir det en valpkull nu i vår, och sen är det bara jobbet som ska ge klartecken, jag behöver VAP:a (Vård Av Valp…)
    Jättefina bilder, man blir inte annat än sugen…
    Kram kram

  3. Åååh underbara hundar!! Jag längtar efter vår hundvalp Verner som vi hämtar på söndag, undrar hur han blir?! En sak är säker han kommer att blir mycket älskad av mig. ❤

  4. Härliga bilder som man blir så glad av. Sista bilden smälter jag fullständigt för.
    Visst är alla djuren personligheter, fast de är av samma ras. Nu har jag själv olka raser, men tyvärr ingen prinsessa. Alla mina busar gillar alla väder oavsett om de blir smutsiga eller inte. Fast jag har min Nancy, som är mattes tjej, för hon följer mig överallt.

  5. Fnissar när jag läser om din prinsessa! Här bor också en liten prinsessa som tycker att det bästa som finns är att ligga nära i soffan 🙂 Gå ut i regn och slask vill hon inte ens tänka på.
    Kram Maria

  6. Helt underbara bilder!!! Full fart, frihet och sommarkänsla 🙂

    Tack finaste för din kommentar. Jag blir så glad över att kunna inspirera.
    Hoppas din dag varit fin.

    kram kram Malin

  7. Haha, tänk vad hundar av samma ras kan vara olika. Det är lika med Elsa och Flisan, en yster och en lugn. Men det skiljer ju några år i ålder också.. Sovmorgon gillar båda, som tur är.:)

    Vad fina bilder på dina underbara hundar! Vi brukar möta två dvärgschnauzrar på promenad ibland och varje gång skäller de hej vilt på Elsa. De till och med ryker ihop med varandra och börjar slåss. Verkar jättejobbigt för deras matte.

  8. Sovmorgon är sällan fel 😉 Men visst är det intressant att se hur olika två hundar av samma ras är. Våra är helt olika till sättet.

    Ha en fin dag!

  9. Hmm…
    Vi har en drottning hos oss som knorrar när livet är skönt. Som skönast är det under ett duntäcke eller i någons knä, liggande som en baby och bli kliad på magen. ☺😍

Var inte blyg lämna en kommentar

