Nu kör vi

Den 18 februari lyfter tjejerna med destination Uganda och Bristol Academy, i mitt förra inlägg  kunde ni läsa att jag tyvärr inte lyckades få igenom min plan att de skulle få med sig ett extra bagage utan kostnad. KLM/Air Franch sa ja men deras forsatta resa med annat flygbolag satte tyvärr käppar i hjulet.

Då kom Hörni med den briljanta idén  – Kan man inte starta en insamling.  Sådana kommetarer får min hjärna att spinna loss. 

Hörni, hänger ni med,  för klart som korvspat en insamling får det bli. 1700 svenska riksdaler kostar det att ta med sig ett extra bagage till Uganda, nu har jag redan fått in 500:- för min mamma skänker 250:- och jag skänker 250:- då saknas det 1100:-

Okey om 22 personer skänker en 50 lapp var, då är väskan i hamn eller ombord, den extra väskan som ska fyllas med saker som gör skillnad för  barnen på Bristol  

Hur går vi då till väga, jo sätt in minimum en 50 lapp på  Bristols bankgiro :669-2099 skriv bagage i meddelande rutan och skriv en liten kommentar här i bloggen att ni är med på flyget.

Skulle vi ha turen att få in mer än de 1700 kronorna går givetvis även de pengarna till  barnen på Bristol 

Men det är bråttom för den 18 februari lyfter de och då måste oxå den extra resväskan lyfta. Deadline för att hänga med på resväskan är den 15 februari.

Mer om tjejernas arbete och vad de gör för barnen på Bristol Academy finns att läsa här
och om Charlie som ska följa med på resan och flytta till Uganda kan man läsa här

Nu kör vi och jag hoppas att ni hänger med !

hjarta-1

40 thoughts on “Nu kör vi

  1. Ping: När hjärtat svämmar över | And then there was !

  2. Horni är en fantastisk person och tack vare henne och vad jag nu har läst om ert projekt har jag gjort nå’t jag sällan gör – nämligen gett en liten slant till ”välgörande ändamål”.

  3. Jag hänger med på flyget! Det är det minsta jag kan göra.
    250 kronor kommer – tack vare Hörnis inlägg
    Lycka till med resan och allt!

  4. Vilket engagemang! Underbart! Jag håller tummar och tår att pengarna kommer in! 🙂
    Men du…jag fattar inte hur det gått till, men jag har ju missat att kommentera här hos dig i flera dagar! Fattar inte hur det gått till, för jag är här varje dag och läser…Förvirrad är jag!
    Grattis till bloggens 1-årsdag förresten! Hoppas att det blir många, många fler år! ♥

    Kram från mig! ♥

    • Åh vad härligt , så spännande med ett nytt litet skägg att följa, blev det tik eller hane? Tack för att du bidrar det gör skillnad ❤ kram

  5. 200 kr från oss är ordnat nu. Jag tänkte blogga om insamlingen också (så fler får chansen att hjälpa till) senare idag eller imorgon, så fort jag hinner. Kram!

  6. Såklart jag ska hjälpa till att fixa så väskan kommer ner. Helt suveränt initiativ av dig!!!!
    Fler sådana som du åt folket 🙂 200:- kommer härifrån
    Ha en härlig helg!!

  7. Men ååhhh vad bra, vad glad jag blir! Lite stolt också. 🙂 Ska givetvis bidra jag också, lite senare ikväll när tvättstugan är klar, middagen uppäten och Elsa rastad. 🙂

Var inte blyg lämna en kommentar

