Resan

Minns ni att jag berättade om Charlie ,som ska resa till Uganda tillsammans med Anna och Jennie nu är det mindre än två veckor kvar till avresa och jag tror att Charlie tycker det ska bli spännande att för första gången få flyga, och det är nästan så att jag också har lite resfeber.Jag är övertygad om att Charlie kommer att finna sig väl till rätta i sitt nya hemland, han är en fin kille så där kommer han att sprida glädje för nån liten kille eller tjej, och jag som inte ska följa med på resan merän i tanken vet att jag kommer att vara med tjejerna och Charlie varje dag så där på ett litet hörn.

dockan

 Från den dagen som jag hittade till bloggen Eddie och barnen på Bristol Academy har jag tittat in hos dem varje dag och följt deras fantastiska arbete, eld själar finns och Anna, Jenny och Victoria är verkligen eld själar, de har berört mig ända in i minsta lilla hjärte vrå.

Undertiden som de har planerat sin packning för att kunna få med sig så mycket saker som möjligt till Uganda, har jag lite i skymundan försökt att påverka flygbolagen till att släppa lite på sina bagageregler och låta tjejerna ta med sig en extra väska  free of charge. Eftersom de flyger KLM första sträckan och det är min f.d arbetsgivare så startade jag där. Nu är KLM/Air France ett gigantiskt flygbolag och mina förhoppningar var inte stora, men via deras Sverige Kontor lyckades jag komma fram till huvudkontoret i Amsterdam, efter många om och men sa KLM ja det släppte på ett extra bagage på ett vilkor att Kenya Airways som de flyger vidare med också sa ja, men se där gick jag bet. Då kom det faktiskt en liten tår i ögat för jag hade önskat, hoppats och försökt skicka goda energier till både KLM och Kenya Airways men tyvärr lyckades jag inte nå riktigt ända fram till dem båda. 

Ha en riktigt fin fredag.
Kram Åse

 

  

 

6 thoughts on “Resan

  1. Så spännande allt det här är, och vad grymt av dej att få igenom väskan halva vägen iallafall!
    Ser ju ut som om det löser sej nu ändå med insamlingen, vilken bra idé!
    Har en liten Wendy som också hänger med på resan, min dotter som namngivit och
    vi följer detta med stor spänning och nyfikenhet härifrån 🙂
    Ha en riktigt go helg och tack för dina fina ord hos mej, de värmer!
    Kram

  2. Ping: Nu kör vi | And then there was !

Var inte blyg lämna en kommentar

