vilken dag

När vi bjuds på det allra bästa vädret då gäller det att passa på när tillfälle ges, sticka näsan mot solen och göra som Ronja Rövardotter fylla lungorna och utbrista i vårskriket. 

Jag har fått en liebster blog award och den gjorde mig så oerhört glad för den kom från en kille som är en fena på tangentbordet, han bjuder på så många härliga texter och historier så jag blir alldeles lyrisk, ett besök hos Bosse Lidén gör ingen besviken.

Så var det då de där frågorna man ska besvara.

Vad ville du bli när du var liten ?   
jag ville bli lärare och det blev jag, även om det inte varade så länge för flyg och hotell branschen hägrade och ganska snart sadlade jag om.

Vad är du idag ?
Idag arbetar jag på ett litet hotell vid havet, med bokning, försäljning och marknadsföring. Jag har hittat rätt, det är här jag hör hemma. Jag är också  maka till min soulmate, mamma till två härliga tjejer och matte till två rockande schnauzrar.     

Vart vill du helst resa ?
Det finns många spännande resmål, men det finns ett som ligger mig varmt om hjärtat och alltid lockar, när vi inte vet vart vi vill bege oss då hamnar vi allt som oftast på  Mallorca en pärla i medelhavet som har så mycket att erbjuda långt utanför turistfällorna

Var ser du dig själv om fem år ?
Jag ser mig själv här, precis där jag är idag. I ett litet gathus i en liten stad på sydkusten.

Rött eller vitt ?  
Absolut rött, men efter att ha gått en vinkypar utbildning tackar jag inte nej till ett bra vitt och ser gärna en Cava i glaset.

Sommar eller vinter ?
Jag är en sommarmänniska men vill gärna ha den smygande med en fin vår som start.

Skog eller hav ?
jag älskar havet och vill ha det närma, varje dag måste jag få en glimt av havet men en höstdag i skogen med kantarellkorgen på armen tackar jag aldrig nej till.

Hip Hop eller dansband ?  
jag tackar nej till båda, annars är jag all ätare när det gäller musik, Lyssnar lika gärna på Red Hot Chili Pepper som på ett bra jazzband.

Vad gör dig ledsen ?
Orättvisor och förtal, barnövergrepp och misshandel .

Vad vill du bli bättre på ?
Lite bättre tålamod hade nog inte varit fel

Vad är det bästa du vet ?
Att ha mina nära och kära omkring mig, träffa goda vänner över en härlig miiddag med många skratt. Få vandra längs havet och bara vara jag.

Nu är tanken att jag ska skicka denna award vidare, men jag kan inte, jag har hittat så många härliga bloggar som jag njuter av varje dag, så jag överräcker awarden till er alla.  Tack för att ni finns och förgyller min dag.

Än en gång, tack Bosse din award värmer mitt hjärta.

Kram Åse 

ruby-axl

axl-ruby 

28 thoughts on “vilken dag

  1. Stort grattis Åse! Du är så väl värd denna utmärkelse för din fina blogg, du smittar av dej av din positiva energi och jag blir alltid så glad av att hälsa på hos dej! 🙂
    Kramar!

  2. Hahaha! Ja, förlåt…men jag skrattar åt mig själv! 🙂 Jag är så förvirrad! Jag läste här hos dig, sen kilade jag in till ”Bosse” och läste och kommenterade. Sen glömde jag att kommentera hos dig. 😀 Ja, vad ska man säga…?!
    Intressant läsning som vanligt hör inne!
    Stor KRAM från mig till dig! ♥

  3. Grattis till awarden och vilken trevlig läsning det blev så här en vanlig tisdagsförmiddag!! Och hur ofta är det inte som man verkligen VET vad man vill bli när man blir stor…och som sen inte alls blir den banan man hamnar på??!! Och ändå blir allting så rätt…Sen måste jag ju tjuvkika in på bloggen som du fick awarden ifrån…
    Men vad har hänt med ena skäggmonstret, tossa på tassen?? Och i morgon kommer vårt skäggmonster…som inte ska bli bortskämd ( inte alltför mycket i alla fall…), inte ligga i soffan (åtminstone inte när folk ser…), inte…ja du vet ju hur det är…*skrattar*!!
    Ha en bra fortsättning på dagen!!
    Kram kram

    • Åh imorgon blir en spännande dag och jag vill se massor av bilder på vovven. Sova i sängen oh nej det får inte mina lov ;-)) kram

  4. Härlig utmaning, grattis till den, det är alltid kul att få veta mer om personen bakom bloggen. 🙂
    Vi var till Mallorca i somras och blev otroligt positivt överraskade!

  5. Tycker också att det är kul att veta mera om personen bakom bloggen.
    Underbart att läsa att du ser dig själv på precis samma ställe om fem år. Det betyder att man trivs och är nöjd med livet som det är=))

  6. Stort grattis till din Award, jätteroligt att få läsa lite mer om dig** vilken fin bild på vovvarna. Ja tassarna tar mycket stryk nu med allt salt och det vassa gruset dom hällt ut under halkan.
    Kram vännen♥

  7. Kul att läsa dina svar:) Vad har hänt på fossingen?
    Just nu vill jag GÄRNA flytta till Skåne…igen…Tänk vad skönt att vara av med snön, här ligger ca
    10 cm på gräsmattan:((((

    Kram Åsa

  8. Grattis till din award, den är du verkligen värd!! Roligt att få vet lite mer om dig bakom orden 😉 Vad har hänt med tassen??? Ett rött litet paket 😉 Härliga bilder på härlig hundar!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!

    • Tack snälla. Ett litet sår på trampdynan förmodligen p.g.a allt salt som vräkts ut i vinter, nu måste det få läka i lugn och ro , inte lätt det trampas ju på hela tiden.

  9. En röd tass. Vad har hänt? Vilken fin Header du lagt in.
    Tack för de fina orden om min blogg. Jag ska hälsa till spökskrivaren. 😀
    Trevligt att läsa dina svar. Jag vill också ha en mjuk härlig vår innan sommaren drar in med sina smekande vindar och romantiska möjligheter. Ingen av de två musikvalen är heller min cup of tea precis men jag valde…
    Varför fick inte du vara med på bild när YA hade ett helt mittuppslag om de spännande projekt som väntar på din arbetsplats? 🙂 Det verkar bli ett riktigt lyft för verksamheten. Hoppas att det blir succé när alla bitarna fallit på plats.
    Nu ska jag titta vidare på familjerna som har väldigt måååånga barn.

  10. Grattis till din award och nu fick vi veta lite mera om dig!
    Härliga bilder på hundarna, bjuder du på som vanligt.
    Kram från Melodys matte

Var inte blyg lämna en kommentar

