Ett spratt

Här gick jag i förra veckan och hade lite vårkänslor, då bestämde han sig, Kung Bore för att spela oss ett litet spratt. I går morse vaknade vi här på den skånska slätten med friska vindar och snö, massor av snö med skånska mått mätt.

brygga När snöfallet upphört, termometern visar minus åtta grader och solen tittar fram då är det vackert, på min väg till min arbetsplats tidig morgon var jag tvungen att stanna till i det lilla samhället Svarte och ta en tur längs havet. Bryggan var cementerad av is som bildar de mest härliga formationer. Jo vintern kan vara vacker, om cirka en månad är det dags att plocka fram utemöblerna. Tanken på april, då träden knoppas, fåglarna sjunger och solen blir lite varmare gör att jag kan tycka att denna tisdag den 12 mars var riktigt vacker.

bryggan

is-narma

is

Ha en fortsatt skön tisdagskväll.

Kram Åse  

34 thoughts on “Ett spratt

  1. Och jag kan bara hålla med dig! För visst är den vacker. Särskilt så som du fångat den!
    Vi får hoppas och tro att våren kommer för att stanna. SNART! 🙂

    Kram och godnatt! ♥

  2. Ja! Snopet!

    Jag har två fotouppdrag på gång när det har blivit varmare… Och igår trodde jag att det skulle bli snart. Nu tror jag inte det längre…. 🙂

    Kramar

  3. Fantastiskt vad naturen kan skapa! Superläckert! Ingen snö, lite is kvar där inte solen ligger på. Men kallt som sjutton, framför allt på morgonen. Men snart, snart så vänder det. Kram fina!

  4. Helt ljuvliga bilder. Själv höll jag på att få ett bryt i går kväll när jag skulle köra hem i värsta snöstormen. Här tror man våren är på väg o så kommer mer snö, neeej. Är så less på detta vill ha sol o värme nu. Blir en dag under filten framför brasen, inte fy skam om man tänker efter. Ha en skön dag. Kramisar Tina

  5. Precis som du skriver. Det gör inget om det blir ett spratt i mars när man vet att snart kommer det att vara ett helt annat läge. Utan bakslaget hade jag inte fått njuta av dina underbara bilder i Svarte.
    Jennifer går här och leker med en systemkamera hon köpte igår. Vilka möjligheter det finns med en sådan kamera. Jag visade din suveräna blogg och direkt sa hon att hon inte ville gå till skolan idag. Istället ville hon ner till havet och plåta, inspirerad som hon blev av dina bilder.

    • Bosse , vad kul att kunna inspirera. Mina döttrar är oxå glada för att fotografera , ett härligt intresse man kommer ut i naturen, får frisk luft och efter ett tag när man botaniserat lite hittar man så många härliga saker med kameralinsen . Nu får du publicera hennes alster på bloggen så småningom.

      Ps. Att jag stannade i svarte var faktisk tack vare dig, aldrig funderat på att där är trevligt att ta en promenad .

  6. Otroligt vackert men ändå lite snopet… Våren hade precis blivit officiell och så knäppte det till. Inte med snö här men kallt har vi…

  7. Men ååh vilka jättevackra foton!! Wow, naturens underverk!!! Håller med Kristina ovan, den borde du förstora!!! Ja nu hoppas vi på vår snart, här har varit sååå himla kallt idag!!

    Och tusen tack för din fina kommentar hos mig!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

  8. Jag läste i er tidning om snövädret. Vilka snygga bilder på bryggan! Jag tänker på Kung Bores isslott i Olles skidfärd (Elsa Beskow)

    Kram
    annika

  9. Såå fina bilder!! Ja mycket kan man tycka om vintern nu, men vacker det är den.
    Vi har ingen snö, men kylan, den har vi så det räcker och blir över av 🙂
    Ha en härlig kväll!!

Var inte blyg lämna en kommentar

