när det blir fel

SONY DSC

Som i onsdagsmorse när vi vaknar med strömavbrott, inget konstigt med de kan tyckas, men när så strömmen kommer tillbaka och man har bråttom bråttom för att hinna fixa till sig något så när för att inte skrämma vettet ur hotellgästerna, så hade vi bara ström lite här och var. Spännande tillvaro. Den soliga fredagsförmiddagen tillbringades med att underhålla elektrikern, komma med glada tillrop medan han funderade över vad som kunde vara tokigt. Strömavbrottet var inget strömavbrott, det var strömrusning, för mycket ström i ledningarna gjorde att både det ena och det andra slutade fungera. Så även min dator.

Inget ont utan att det har något gott med sig, lång promenad längs ett glittrande hav med hundarna lugnade ned humöret som gick på högvarv, iväg till datorbutiken som ska försöka rädda det som räddas kan i min PC och hem åkte jag med ny MAC. Nu ska vi lära känna varandra Mr. Mac och jag för det här vara en annorlunda värld än den jag är van vid. 

Ha en härlig lördag.

Kram Åse

21 thoughts on “när det blir fel

  1. Oooops, inget vidare det där. En tråkigt fråga bara, går det på försäkringen när sådant händer eller hur funkar det?? Ja Mac har grabben här, och jag har levt i båda världarna men mitt sista val blev en pc. De är lika bra tycker jag för det jag sysslar med 🙂 Hoppas ni blir riktiga bästisar!!
    Kram

  2. Mac är ett måste för en fotograf har jag hört av en släkting som är just fotograf 😉 Önskar dig en riktigt fin söndag! Kram Ester

  3. Ny dator, så himla kul!!! Hoppas att du hittar rätt i teknikens värld :))))

    Stööörsta helgkramizen aka

  4. Min pappa har varit Mac-förespråkare i alla år, tryckare som han varit i hela sitt liv. Men hör och häpna, på gamla dar har även han konverterat till PC.

    Men vill man joxa med foton och sånt så lär ju Mac vara helt överlägset. Så lycka till med din nya kompis!

  5. Mr Mac är en trevlig bekantskap tycker jag. Tyvärr tillhör han mannen, och jag får oftast hålla till godo med äldre herr Pc… 🙂
    Hoppas att ni får ordning på alla grejer!

  6. Jag har brukat Mr. Mac många år, gillar honom starkt…men det är ju lite förändringar du måste
    gå igenom, men när det är gjort, då kommer du vara NÖJD!

    Ha en härlig kväll Kram Åsa

  7. Här har det varit en Mac i många år, men visst uppstår det ibland situationer där det inte fungerar! Får ibland länkar som inte går att öppna i Mac!
    Det finns bra handböcker att köpa och det lönar sig verkligen för annars missar man många finesser!
    Kram Melodys matte

  8. Aldrig roligt när strömmen strular. Helst inte om det är överallt. Tror att du kommer att älska din Mac när ni blivit kompisar. Vi började med en Mac en gång i tiden och det har varit den klart bästa sedan vi hamnade i datavärlden. Nästa gång blir det nog en Mac för mig igen. Undra om vår bil fick strömrusnng i förmiddags. 😦

    • Vi var visst inte ensamma om strömrusning den stackars elektrikern var ned ringd av människor som hade problem. Har bilen strömrusning du kan få numret till el mannen, han har ju vanan inne nu 🙂

  9. Oj,elfel är inget att leka med,och tänk vad beroende man är av den** spännande med en ny dator.Ja det brukar ta ett tag innan man blir riktigt vänner,mycket nytt som hjärnan ska ställa om till..*L*.. fast det är roligt också,man blir så nöjd när man fixar det**
    Jag såg dina maffiga bilder på den is inbäddade bryggan i förr inlägget, otroligt vackert. Som en underbar tavla.. men väldigt kallt,burr…
    Ha en riktigt skön helg
    Kramar♥

  10. Inte så kul med elfel. Är det en flytande nolla som min man skulle ha uttryckt det? Har hört att det kan slå ut en hel del.
    Men spännande att jobba med Mac. Man hör mycket gott om Macdatorer, speciellt de som jobbar med foton är mycket positiva.
    Ha en fin helg.

    Kram
    annika

Var inte blyg lämna en kommentar

