Fotoutmaning och platå

Solig Söndag och ny fotoutmaning-vänner emellan. Dagens tema är knäckt, knäckt kan tolkas på många vis men min dåliga fantasi denna söndag sträckte sig inte så långt, mitt bidrag till fotoutmaning-vänner emellan får bli denna knäckta narcisse, bilden är inte ens tagen av mig den står maken för. 

knäckt

Fler bidrag hittar ni här och här

Lördagskvällen tillbringades tillsammans med goa vänner i Malmö på en härlig liten kvarterskrog Malmö Fisk, bor man i krokarna och är glad för fisk och skaldjur då är denna lilla pärla väl värd ett besök,  härlig personal och fantastiskt gott både i glaset och på tallriken.

Malmö Fisk

Vad sägs om Kalix Löjrom med brioche, crème fraîche, silverlök och citronvinägrett till förätt, och som huvudrätt en härlig skaldjursplatå innehållande Hummer, Krabba, Havskräftor, Ostron, Smögenräkor och tre goda Såser, Stenugnsbakat bröd och mycket kärlek. 

Ostron

En härlig kväll med massor av njutning.

Att en liten goodiebag fick följa med hem var en trevlig och uppskattad överraskning

Ha en fin söndag.

Kram Åse   

 

22 thoughts on “Fotoutmaning och platå

  1. Vilken middag! Gör vem som helst glad och lycklig, sådana läckerheter 🙂

    Knäckt var ett riktigt svårt tema tycker jag…. Men så får det bli vissa gånger.

    Kramar

  2. *ler* Snacka om knäckt, snygg tolkning 🙂
    Jag hade varit helt knäckt om min dator gick sönder, men det hade ju varit lite kul att få en Mac 🙂

    kram kram Malin

Var inte blyg lämna en kommentar

