Klass 2

Igår utfärdades det en klass 2 varning över södra Skåne, det skulle bli en snöstorm som heter duga, visst har vi i natt och idag haft friska vindar och snö, men jag tog mig både till och ifrån arbetet utan några problem. Nu ligger snöovädret där ute på Östersjön och snurrar och Kung Bore ska bara bestämma sig för vilken väg det ska ta.

sno

havet

 Östersjön var vildare än vanligt idag och jag är glad att jag inte befunnit mig på en båt, fast jag är glad att jag inte behöver befinna mig på någon båt över huvudtaget. Maken som älskar allt vad båtar heter, allt från liten eka till kryssningsfartyg  tycker att hans fru är en riktig mes som inte vill åka båt. Minns en gång när vi skulle åka färjan till Polen redan innan vi lämnat hamnen hade jag bestämt mig för att nu blir jag sjösjuk. Resan tillbringade jag i hytten medan havet låg som en spegel.

havet1

 Just idag är jag extra glad att jag befinner mig på torra land.

havet3

Ha en fortsatt härlig tisdagskväll
Kram Åse

24 thoughts on “Klass 2

  1. Usch vilket väder ni haft – hoppas ni klarar er ifrån mer elände & att våren äntligen kan
    titta fram. Dina bilder ser inte ut att vara tagna i mars…snarare november:(

    Kram Åsa

  2. Jag har också en stor respekt för båtar av alla storlekar liksom havet över huvud taget fast jag älskar det sistnämnda. Efter E. slutade vi helt i att åka båt i flera år. Tapade sugen. Men att stå på land och se hur det blåser storm tycker jag är fascinerande. Ofta har jag åkt ut till lämpliga ställen vid ex.små fiskehamnar med pirar för att njuta av skådespelet. Grötvik i Halmstad, Glommen ovanför Falkenberg och Kattvik söder om Båstad för att nämna tre platser.
    Med facit i hand skriver jag. Krya på dig Åse.

  3. Brrrrr….inga vidare trevliga Mars bilder du visar men jag har inget bättre att komma med jag heller, hoppas på en vändning snart 😉

    Kram ullis

  4. Ja, usch vilket ruksväder och när jag läser tidningen verkar ni på östra sidan alltid drabbas värre än oss på västsidan när det gäller snökaos. Skönt att du kunde ta dig fram och tillbaks utan problem

    kram kasja

  5. Vi är nu glada för vår lilla lägenhet i staden, för vi är ganska säkra på
    att vårt hus ute på landet är omringat av en snömur! När det blåser så driver det in
    snö från åkrarna och vi blir fast där. Idag ska vi se om vi tar oss
    till Malmö utan missöden!
    Ha en bra dag!
    Melodys matte

  6. Inge mer snö nu. Åtminstone inte här i Norr. Vi har så det räcker och blir över.
    Förväntar mig inte att snön är borta till sista april 😦
    Kram!

  7. Skönt att du kunde ta dig till och från jobbet utan problem 🙂

    Jag skulle inte heller vilja sitta på en båt i havet när det är oväder…

    Lite synd att du framkallade sjösjuka på er resa till Polen 😉

    Ha en fin kväll!
    Kram

  8. Fy känner jag för dåligt väder!
    Men jag måste säga att jag ändå fascineras av den översta bilden.
    Det är det där med kraften i vind och vatten.Kram Hannis

  9. Ja ibland blir det inte så farligt som dom varnat för,men dom måste väl ändå gå ut med dessa klass1 och klass2 varningar,
    Busväder fick ni trots allt, blåsigt här också med isvindar. Fast inte alls lika mycket som hos er.
    Nej nu får det bli lite varmare så man slipper sätta i motorvärmaren,haha….
    Kramiz**

  10. Skönt om det inte blir som de befarat. Men visst är det påfrestande med all blåst.
    Inte vill jag åka båt då det blåser. En gång tog jag sjösjukepiller då vi stod med husvagn i Gedser i Danmark, i hamnen,för det blåste så och jag kunde inte sova.Jag tar inte så gärna piller men det var hopplöst för det gungade så.

    Kram
    annika

  11. Ärligt talat så känns det som om ovädret förstorades upp något. Men visst har det blåst och det rejält. Så fort jag ska åka båt blir det rejäl sjögång eller så fel på båten.. Med andra ord skönt att vara på landbacken i dag!

  12. Häftiga bilder på häftigt väder!

    Men visst kan det ju få ge sej nu och övergå i en härligt varm och skön vår med fågelkvitter och grönska!

  13. Ja jag ska säga att jag är glad att vi inte har haft era kraftiga vindar här. Det
    blåser här också men inte ens i närheten av vad det har gjort hos er. Härliga
    bilder, de visar verkligen vad vädrets makter kan göra!
    Ha det gott!!!
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

