Dags att packa

I slutet av sommaren fick jag en fråga om jag kunde tänka mig att fotografera för en trycksak som skulle produceras, bilderna skulle vara här ifrån vår lilla stad, ett spännande men pirrigt uppdrag. Mina bilder skulle granskas under lupp av en reklambyrå, precis det jag själv suttit och gjort med andras bilder när jag jobbade som reklamansvarig på ett flygbolag.

Nu är jag väldigt glad för vår lilla stad och kameran får allt som oftast hänga med ut på våra promenader, en hel drös med bilder skickades in. Tiden har gått och jag har inte skänkt den här broschyren någon större tanke, men så igår ringde det på ytterdörren och ett personligt överlämnande skedde, här sitter jag med en broschyr i min hand där 75% av bilderna är knäppta av mig, wao ! Vilken härlig känsla.     

axl-ystad

Till och med den vilde schnauzern Axl Rose fick vara med på ett hörn

ystadkommun

Men nu åter till packningen för på torsdag åker jag, det är mycket som ska fixas. Någon svart katt har jag inte så det måste ragga upp en på stan, kaffekitteln ska putsas så den blänker i solen, kvasten ska dammas av och lämnas in på trimning. Men till torsdagmorgon ska jag nog vara redo för avfärd.

Ses vi ?

Ha en fin fin fredag.
Kram Åse 

14 thoughts on “Dags att packa

  1. Såå roligt att få vara med i något sådant!!! Du tar ju superfina bilder så
    det kan ju inte vart så svårt att leta upp några som passade dit.
    Jepp, klart vi syns. Har lite att dona med innan bara… 😉

  2. Grattis! Måste vara enormt roligt att få med sina bilder i något som många ska läsa och beundra. Jag ska allt leta efter den broschyren.
    Klart att jag hänger med…kvasten är nymålad för i år och resten fixar jag till torsdag. Tror att jag tar en sväng och hämtar upp Rigmor så vi får sällskap söderut.

    Ha en skön helg

    Kram
    annika

  3. Och jag som trodde att allt grått var schnauzrar?! *S* Apropå kommentaren längre ner här *pekar*

    Stort grattis till publiceringen! Jag hoppas du får rejält betalt för dina underbara bilder! Så häftigt också att få broschyren överlämnad personligen sådär..!

    Jag stannar hemma på torsdag, jag, men du kan väl vinka när du flyger förbi!?

  4. Så fina bilder, speciellt en…*blink, blink*…och vilken grej att få bidra med sina ögonblicksbilder, tänk så många som ska se dessa nu och beundra och fundera på vem den duktiga fotografen är…!!
    Jo, jag ska försöka komma ifrån jobbet lite tidigare på torsdag…och blåser det inte alltför dant så räknar jag med att vara på plats i god tid. Du kan väl för säkerhets skull hålla en plats åt mej, oss schnauzerägare emellan…??
    Ha en bra helg!!
    Kram kram

  5. Nä men så roligt! Det är ju helt fantastiskt att få sina bilder publiserade sådär 🙂 Snyggt!!! Jag blir väldigt nyfiken på vad det grå vid vattnet på bilden längst upp är… brygga? Pir kanske? Ser ut som något jag skulle vilja fota *haha*
    Önskar dig en fortsatt fin fredag.
    kram kram Malin

Var inte blyg lämna en kommentar

