Den närmar sig

När helgen har inneburit jour då är det härligt att veta att man enbart har 2,5 arbetsdagar till långledighet, fem härligt lediga dagar väntar snart runt knuten. Dagar som ska avnjutas med härliga sovmorgnar, långa frukostar, familj, vänner och kulinariska upplevelser som  sätter fart på smaklökarna.

fjadrar-tulpan

En tur ut på vackra Österlen står så klart på påskprogrammet, där stundar det Konstrunda, Linnea Frank  som är en fantastiskt duktig fotograf kräver ett besök, ett av hennes alster pryder redan en vägg i vårt hem, hennes konst är njutbar, spektakulär och får inte missas.  På Ystads Saltsjöbad visar mor och dotter Gynning upp sina härliga alster dessa ska också njutas av.

tulpanbukett

Magkänslan säger att det blir en fröjdefull Påsk.

fjadrar

Kram Åse

44 thoughts on “Den närmar sig

  1. Annandagen viker vi alltid till konstrunda på Österlen, men i år hoppar vi nog över Gynning!
    Vi försöker alltid titta in hos några som vi aldrig varit hos tidigare!
    Nu håller vi tummarna för en solig påsk utan en enda snöflinga!
    Såg i dag att ditt lilla hotell växer för fullt!
    Kram Melodys matte

  2. En konstrunda låter inte alls dumt att ha och se fram emot annars är alltid lediga dagar förstås välkomna och kan inte bli annat än trevliga 😉

    Kram ullis

  3. Å så härligt med lite ledigt! Och mycket skoj som väntar 🙂
    Hoppas på soool och lite varmare så man kan avnjuta en kopp ute och tanka energi.
    Ha det gott!
    Kram Johanna

  4. Åh gud..jag önskar jag kunde känna så 😉
    Jag ska sitta inklämd i en bil med 4 andra, gå på ett event ingen är sugen på och sen sitta inklämd med 3 andra för att komma hem igen..*trippelsuck* å kram

  5. Du kanske skulle ställa ut några av dina fina bilder nästa år på Konstrundan. 🙂
    Vi var och såg Gynnings utställning förra året. Jag tyckte att en del av Carolinas var riktiga bra. Framför allt var det en tavla som jag gärna haft på väggen. Fast då hade hela min veckopeng gått. 🙂
    Ha det mysigt på din ledighet. Gissar på att det handlar om inomhusfika.
    Kram

  6. Underbart vacker blogg! Fin text. Jag älskar när människor kan. Du fotograferar helt fantastiska bilder. Jag vill bara se mer, läsa mer. Nu fick jag underbar inspiration och vårkänslor. Tack och kram ❤

  7. Åh vad härligt det låter, hade gärna tagit mig en tur till Skåne även denna påsk, men ,men…det blir ju inte alltid som man vill 😦 Skönt med långledigt! Kram Åsa

  8. Låter som du kommer att få en riktigt fin påsk, med massor av sevärt! Här blir det ledigt fredag-måndag men dagarna kommer att gå åt till mat och umgänge med barn o barnbarn, storstädning hos min gamla pappa och kanske lite fotografering emellanåt…Kramiz

  9. Och jag gör tvärtom… har just haft långledigt, en dag kvar… sen dygnsjobb och sen jobb långfredag, påskafton och påskdagen! Det blir trevligt, om än på annat sätt än din påsk.

    Ha det toppen!

  10. Så härligt det låter, passa på att verkligen bara njuta!!! Underbart fina bilder du tar, de
    hade också passat på väggen 🙂
    Ha det gott!!!
    Pia

  11. Härligt med ledighet! Jag har ju påsklov nu och det känns alldeles underbart skönt. Vi kanske ses där på Konstrundan ..vem vet :).

    Kram
    annika

  12. JA, det närmar sig här också. Jag jobbar måndag och tisdag… för att sedan vara ledig till och med annandag påsk. Lyxigt! Ha en fin kväll! Kram Ester

Var inte blyg lämna en kommentar

