Vårlängtan

Söndagens tema i fotoutmaning-vänner emellan är vårlängtan, alla längtar vi nog efter våren, att få sticka näsan mot himlen och känna solens strålar värma skönt,  stoppa händerna i jorden och plantera, låta grillen flytta ut och sprida ljuvliga dofter. Få njuta av naturen som knoppas och blir krispigt grön.  

Jag längtar efter att få packa in vinterkängorna längst in garderoben och stoppa fötterna i mina converse. Mitt bidrag i fotoutmaning-vänner emellan blir därför det här.

Vårlängtan

converseallstarFler bidrag hitta ni här   

29 thoughts on “Vårlängtan

    • Vill oxå ha 23 grader och sandaler , men snart snart ska jag njuta av tapas, sangria och sol då blir det sandaler . Vilket töntigt namn … Sandaler ..,

  1. Jaa våren är ju på gång iaf…men vi har mycke snö kvar här uppe, men det tinar för fullt på dagarna…men det är kallt på nätterna ;(
    Ha en fin 1 april!!
    Kramis

  2. Ja, nog längtar man efter att plocka undan vinterns tjocka kläder och få plocka fram vårplaggen! Prognosen talar visst om snö på torsdag vilket känns så där…

  3. Drog faktiskt på mig mina converse idag. Kunde bara inte låta bli:-))

    Önskar dig också en god fortsättning på påskhelgen!

    Kram Cecce

  4. Alltså de dojjorna är något speciellt med, men tyvärr så funkar inte mina fötter med dem 😦
    det är inte värt smärtan att dra på dem. Meeen jag tycker det är ett väldigt säkert vårtecken 🙂
    De finns ju i så många läckra färger!
    Kram

  5. Ja nu vill vi ha converse!!! Dotterns nya står på hennes skrivbord och varje dag hoppas hon på att få inviga dem. Jag tror att hon kommer att kunna göra det vilken dag som helst nu 🙂
    Kram Maria

  6. Visst är det ngt visst med de där skorna. Kanske inte de skönaste eller bästa för fötterna men……
    Synd om Ystad i kväll. Jag höll ändå tummarna. Lugi är efter en mardröms match nu klara för semi final. Kanske kan vi ses då.
    Stor Söndags kram Kristina

  7. Så härligt du har sammanfattat allas vår längtan efter VÅREN !
    -Här uppe har vi vår femte årstid ni, vår/vintern, och den vill vi inte hellre vara utan.
    Kram / Anneli ♥

  8. Nej det verkar inte som om våren vill sticka ut sin näsa i år, men den kommer. Tänk nu fick jag till slut lära mig vad Converse är. Alla tycks prata om sina Converse men jag visste liksom inte vad detta var. Ha en fin dag!!/Annelie

  9. Jättefina bilder.. Jag gillar hur du har fångat skorna på bilden å känslan. Converse är det första vårtecken för mig oxå å de kom fram i onsdags, iofs anv jag dom i vinters lite med raggsockar i :p

  10. Converse (och liknande skor) är ju ett säkert vårtecken. 🙂
    Man längtar efter lite mindre ”rejäla” och tunga skor och kläder nu…

    Soliga hälsningar!

Var inte blyg lämna en kommentar

