sista chansen

I natt har mina penseér fått sova utomhus och jag hoppas att de inte tyckt att det är för kallt, nu kliar det i fingrarna,  jag skulle vilja låta både olivträd och fikonträd få flytta ut men än är det lite för tidigt, blir det som metrologerna lovat upp mot 15 grader till helgen då ska de få komma ut från garaget och lufta sig lite. 

Imorgon är sista dagen att hänga med på min lilla tävling sen kommer jag att sätta maken i arbete och läsa alla era härliga svar och välja ut vinnaren som kommer att presenteras här  under fredagen. 

penseer-ute

penseer-utomhus

Kram och trevlig kväll !
Åse

27 thoughts on “sista chansen

  1. Oooh så himla spännande 🙂
    Å vilken rar make ❤
    Hoppas de klarar sig ute…jag längtar oxå..men vi har för mycke snö på tomten…du skulle inte trot om du såg det ens 😉
    Kramar Åsa

  2. Så fina bilder på de fina penséerna! Jag börjar längta lite till dess att jag kan plantera lite penseer ute, vi har lite för kallt än, men snart så :).
    Ha det bra! Kram Jennifer

  3. Än plockar jag in mina varje natt, men hoppas att de även här kan sova ute snart under nätterna:) Tack för tips om fikonet, då får han bo kvar i krukan och så hoppas jag på frukt i år!

    Kram Åsa

  4. Härligt med blommor snart snart är det dags. Ska du presentera vinnaren i morron. Då hoppas jag det blir på kvällskvisten för på dagen ska jag på kärringarace i Ullared och har inte tid att kolla bloggar Inte utan att man e nyfiken på makens val. Kram

  5. Nu ligger du verkligen före mej!! Inte en pensée här så långt ögat når, kallt som sjutton på nätterna…möjligen till nästa helg, hoppas…hoppas…!!
    Ha det gott!!
    Kram kram

  6. Härligt, ja jag får nog hålla mig minst någon vecka till, såg att det skulle bli minusgrader fortsatt på nätterna under helgen så det är nog lite för tidigt nu 😉 Spännande med ett vinnare snart då 😉

    Kram Ullis

  7. Åh, vad spännande! 🙂 Jag håller faktiskt tummarna för mig själv. Får man vara så fräck…?! 😉
    Kram från mig till dig denna råkalla vårvinterdag! ♥

  8. Åh, då är det vår! Fint!
    och i förra inlägget om ens barn… så härligt det låter! Mina barn är ju inte så stora än.. även om det går i rasande fart 🙂 Men jag tycker om det du skriver… de är alltid ens barn oavsätt hur gamla de än blir (även om man har ett mer och mer vuxen relation 🙂 Låter så kärleksfullt när du skriver!

    He en fin dag
    kram kram Malin

  9. Såå fina de är! Penséer tillhör favoriterna… de är ju ganska tuffa och klarar ganska många minusgrader.
    Deltar inte i tävlingen, men har gillat både din och tävlingens mål på FB ändå 🙂
    Ha det gott!
    Kram

  10. Har ännu inte fixat några utomhusväxter. Nej jag väntar nog in lite mer värme. I dag snöade det riktigt mycket en stund. Söta penséer och fina töser som du har.

    Kram
    annika

  11. Åh vad penseér är härligt!!! De är så underbara i färgerna och själva blomman är
    så, ja vad ska jag säga, blyg 😉 Knäppt kanske men det är så jag ser på dem.
    Härliga bilder, jag får nog iväg på fredag och köpa ett helt gäng.
    Ha det gott!!
    Kram

  12. De där kalla nätterna är inte snälla mot växtligheten. Jag har bäddat in min björnbärsbuske i hopp om att det ska rädda den från frostskador.

Var inte blyg lämna en kommentar

