Nu är det på riktigt

Vilken helg vi bjudits, vädret har visat sig från sin allra bästa sida, även om natten bjöd oss på en liten frostknäpp, oliv och lagerbladsträd fick stoppas om så de inte skulle frysa. När våren gör entré då växer vårt gathus, glaspartierna ut mot vår lilla innergård skjuts åt sidan och vi lever lika mycket utomhus som inomhus. Vi får ett extra rum, två som verkligen njuter är Axl och Ruby, dagtid flyttar deras bäddar ut och de lapar sol och njuter från morgon till kväll.


kannan
kannalagerblad

pensee

ruby

Ha en fortsatt fin söndagskväll.
Kram Åse 

23 thoughts on “Nu är det på riktigt

  1. Ja den här helgen var verkligen ljuvlig o vi behövde den! Vad glad man blir när det verkligen är på helgen som det fina vädret inträffar. Idag har det varit grått o mulet.

    Kram

  2. Wow, vilka underbara bilder!!! Visst är det skönt när man kan utöka boytan under denna perioden 🙂 Vi ska dra igång med vårt altanbygge nu, jag längtar såå efter att få en och
    sitta och njuta av solen där.
    Ha en fortsatt härlig vecka!!
    Kram

  3. Jättefina bilder Åse. Jag gillar också att tiden utomhus förlängs i takt med att ljuset återvänt. Fast just nu när jag tittar ut ser jag månen fast klockan bara är lite över sju och det är ljust ute. Jag har aldrig lärt mig orsaken till det. Måste ha sovit på den lektionen. 😉

  4. Visst är det härligt när man kan börja flytta ut och vara ute i det sköna vädret! Helgen har varigt fantastiskt, tyvärr är det inte lika fint idag, så idag fårmdet pysslas inne!
    Kram Helena

  5. God morgon !

    Vilka härliga bilder.
    Visst Njuter man nu efter en lång vinter.
    Härligt att få uppleva våren igen 🙂

    Ha en fin vecka !
    Kram

  6. Så skönt det låter… lapa sol. Myshelg och fina blommor har du skaffat 🙂 Här är det fortfarande frost på nätterna, så jag väntar till nästa helg med att plantera om i krukorna.

    kram kram Malin

  7. Jamen vilken helg det har varit, helt underbart! helgen har verkligen bjudit på fantastiskt vårväder :).
    Fina vårbilder!

    Må så gott! Kram Jennifer

  8. Vilka fina bilder! Nästan så jag längtar hem, men det där med frostnätter gillar jag inte riktigt…
    Men nog ska det bli härligt att få börja jobba i trädgården och ställa fram växterna igen!
    Kram
    Melodys matte

  9. Ni verkar oxå ha haft en härlig helg 🙂

    Zingo älskar oxå denna tiden spec när man är i stugan…☀där kan han vandra omkring helt lös på tomten hela dagarna och gå in/ut precis som han själv vill 🙂 Som bonus så bor hans darling Bernersennen Molly en bit ner på grusvägen.. Det händer att han smiter dit eller till grannhuset där labeadoren Astrid bor. Det brukar funka så att Astrid skäller ngr få ggr. Zingo springer dit och sen springer de gemensamt upp till oss och leker 😀

    Ha en finfin kväll!
    Kram

  10. Ja nu är det på riktigt! Vilka härliga bilder du bjuder på idag.
    Kram Maria
    Ps. Krukorna hittar man på Lödde plantshop. Jag tycker så mycket om dem att jag snart måste åka dit och köpa ett par till 🙂

  11. Ja men visst har det varit en fantastisk helg!! Man njuter och blir alldeles vårrusig…antingen man har två eller fyra ben…Här i mellansverige har vi kanske inte kommit riktigt så långt som ni, men idag lyfte jag försiktigt bort alla löv som täckte klätterrosen, så nu får det banne mej inte bli några frostnätter mer!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

Var inte blyg lämna en kommentar

