Hemma på våran gata

När solen lyser stor och gul, himlen är blå och fåglarna sjunger, då flyttar vi ut. Mellan vårt hus och vårt garage har vi vår egen lilla oas. Välkomna in i vår lilla trädgård. 

ute-inne

Inga stora rabatter som måste lukas, det mesta som ska i jorden hamnar i krukor

spade

plantera

oregano

Här njuter vi från morgon till kväll, här kan jag slå mig ned med mitt morgonkaffe, rufsig i håret, nyvaken och bara ha det bra.  

platkruka

lagerblad

stol

spa

pensee

Överallt knoppas och grönskar det, snart snart är det lummigt och grönt, det är då våren är som bäst och jag njuter allra mest. 

Ha en fortsatt skön lördag.
Kram Åse

35 thoughts on “Hemma på våran gata

  1. Kan bara hålla med alla=))
    Det ser underbart ut! Jag längtar till en ledig dag, då ska jag äta frukost ute.
    Om det regnar släpar jag ut ett paraply! För nu längtar jag ut i det fria=))
    Kram Hannis

  2. Godmorgen Åse 🙂
    Det ser rigtig ud til at der er kommet gang i udelivet hjemme hos dig – herligt og skønne billeder 🙂 Det er en rigtig dejlig tid vi går i møde… Rigtig dejlig solskinsdag 🙂
    Kram OddStyle

  3. Ljuvligt…ja mer än så!! Vilken tid vi har framför oss!! Och faktiskt…jag har det nästan lika bra som du, kan gå ut i nattstassen och dricka mitt morgonkaffe på farstubro´n, möjligen om grannen sträcker på sej riktigt ordentligt att han kan ha lite insyn…men då får han skylla sej själv!
    Ha det gott!!
    Kram kram

  4. Vilken härlig oas du har där i trädgården, som gjord för att sitta o mysa i. Underbart med en egen kryddodling till sommaren alla goda maträtter. Kramisar Tina

  5. Så underbart fint ni har det på er innergård 🙂 även alla bilder från den lilla ön i medelhavet, ostron mums, alla fina gränder! Önskar jag kunde få med gubben dit! var så många år sedan jag var i Palma med dess omnejder. Men vad är Palma när man bokat en helg på Mossbylund?

  6. Fint du har! och den där poolen… mys! Älskar kryddodlingar. Tack, du påminde mig om vad jag behöver köpa!

    kram kram Malin

  7. Vad fint ni har det! Jag längtar efter en liten oas. Vår uteplats är helt öppen vilket innebär att både blåst och grannars blickar har fri tillgång.

  8. Så underbart med en oas,det höjer livskvalitén verkligen. Vad fint ni har där och så mycket växtlighet. Kryddväxter är ett måste,och ljuvligt doftar dom också..**
    Kram vännen och ha en fin dag♥

  9. Så mycket fint du har i dina krukor! Här är det både krukor och rabatter som gäller men med alla rabatter täckta med singel så blir det inte så mycket ogräs att hålla efter 🙂
    Kram Maria

  10. Så mysigt ni har i er trädgård…förstår att du trivs där….jaa nu sitter man snart ute på sin uteplats både hemma och på torpet…..men just nu är det lite kyligt här….inga blommor har jag planterat ännu….bara penseer på bron 😉
    Ha de gott!
    Kram kram

    • lite mer värme så det blir lite grönare och lummigare och fikan kan intagas utomhus, då blir det perfekt att ses,

      Jag kan ställa mig bakom kameran så kan du dyka i badet 🙂 Kram Kram

  11. Oh, jag vill ha ditt örtland! Vår timjan, salvia och rosmarin klarade inte vintern så nu är det bara gräslök och persilja som vi har. Plus basilika, men det står där inne.

  12. Härligt med en sådan uteplats! Skulle jag också kunna tänka mig … är det ett gathus jag anar. Har vi pratat om, mannen min och jag, när vi tröttnar på trädgård och stort hus och när dottern flyger ut på egna äventyr. För länge sedan hade vi en lägenhet i Ystad, men endast en pytteliten balkong på fjärde våningen! Så längtan till landet blev för stor;)

    Vad roligt att du hittat till min blogg, så glad jag blir och nu är jag här och läser dina mysiga inlägg:)
    Hoppas du får en härlig söndag, vi hoppas på lika vackert väder imorgon som vi haft de senaste
    dagarna!
    Kram
    Suz

  13. Ni bor nog precis som vi börjar prata om att vi vill bo! Men så är det ju alla barn och barnbarn som älskar komma hit ut på landet, leka i lekstugan som morfar gjort, spela fotboll på stora gräsmattan och bara kunna springa hur fort som helst! Och var ska stora midsommarfesten vara om vi flyttar o s v. 4000 kvadratmeter trädgård, ger inte så många stunder i vilstolen och inte är det lätt att resa bort heller! Och visst njuter vi av att se havet från nästan alla rum, men ett gathus sneglar vi allt på! En sådan där innergård där det aldrig blåser…
    Ha en riktigt skön kväll!
    kram
    Melodys matte

  14. Hej Åse
    Vad underbart att hitta tillbaka till din blogg och se att du fortsätter skriva och dela med dig av dina underbara foton från Spanien och framförallt dessa från din egen vackra vrå.
    Hoppas allt är väl med både Axl & Ruby och ha en skön helg.
    Hälsningar från ett soligt Stockholm

    • Hej Birgitta, vad kul att du hittat hit igen, allt är bra med både Axl och Ruby, de rockande schnauzern har lugnat ned sig , ialla fall lite. Hoppas allt är väl med Yo-Yo ? Lite då och då tänker jag på dina berättelser om alla hans upptåg. Ha en fortsatt fin helg. Kram Åse och skäggen

Var inte blyg lämna en kommentar

