När dagen

När dagen har varit fylld av mail som ska besvaras, telefonsamtal som ska ringas och gäster som ska tas om hand samtidigt som huvudvärken lurar runt hörnet då är det skönt att komma hem, stoppa fötterna i ett par gympadojjor koppla en hund i ena änden av ett snöre och ge sig ut på promenad, blåsa huvudet rent från tankar och genast känner man sig som en ny människa. 

Mota stressen på dörren, innan den hinner bita sig fast, tala om för sig sig själv att glöm inte att andas. Andas är viktigt.  

DSC04746

Önskar er en fortsatt skön måndagskväll, själv ska jag krypa upp i soffan och inte göra för många knop en liten bloggpromenad blir nog lagom.

Kram Åse  

17 thoughts on “När dagen

  1. Vissa dagar är stressigare än andra, då är det som du säger viktigt att stanna upp och andas. Jag var helt kraftlös i går kväll så vid nio sov jag. Tyvärr känner jag mig fortfarande trött. Hoppas det går över!
    Tack för alla dina tips ang palma och österlen!
    Kram helena

  2. En promenix efter jobbet är många gånger ett måste för mig för att få andas, så jag förstår dig mer än väl. Hoppas den gjorde susen o att din bloggpromenad har gjort dig piggare. Kramisar Tina

  3. Ibland skulle dessa skäggiga monster man har i snöret vara receptbelagda, för tänk så hälsosamma de är!! Tror Zambo har räddat mej den här våren från total kollaps, mycket är det nu…Klok du är som vilar knoppen sen i soffhörnet, det är man väl värd efter en hård dag!!
    Kram kram

  4. Jaa man måste stanna upp ibland…och andas;))…..promenader det gör gott för själen det;)))
    Ha det gott min vän!
    Kram bia

  5. Bloggpromenad, det där lät mysigt – det är jag också ute på:)
    Ha en fin vecka och andas lugnt, helt riktigt!
    Kram
    Suz

  6. Det är alltid skönt att lugna ner sig efter en dags arbete. Vi har nyss gått vår kvällspromenad genom byn i ett underbart väder.:-) Kram

  7. Efter tre sena kvällar på raken är det skönt med en bloggpromenad. Vet inte vem som är segast. Jag eller internet. Nästa gång måste jag lägga mig samma dag som jag gått upp. 😉 Jag har mindre än fyra timmar på mig.
    Ha en fin kväll.

Var inte blyg lämna en kommentar

